اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل مهارت‌های پیشرفته سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای خبر داد

تدوین استانداردهای فعالیت‌های مرتبط با حوزه تولید توت فرنگی

مدیرکل مهارت‌های پیشرفته سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای از آمادگی این سازمان در راستای تدوین استانداردهای دیگر فعالیت‌های مرتبط با حوزه تولید توت فرنگی خبر داد.

تدوین استانداردهای فعالیت‌های مرتبط با حوزه تولید توت فرنگی

به گزارش خبرگزاری فارس از سنندج، پوران‌دخت نیرومند بعداز ظهر امروز در دیدار با معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهادکشاورزی استان کردستان در سنندج با اشاره به فعالیت کانون‌های مختلف در سطح کشور به ویژه کانون توت فرنگی‌کاران اظهار کرد: بر فعالیت هرچه بیشتر این کانون‌ها تاکید و از آمادگی سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای کشور را در خصوص تدوین استانداردهای دیگر فعالیت‌های مرتبط با حوزه تولید توت فرنگی خبر داد.

به گفته وی، ایجاد بانک اطلاعاتی مصرف محصول توت فرنگی و مقایسه آماری با سال‌های گذشته می تواند زمینه‌ساز رشد و تعالی این صنعت را دراستانی مثل کردستان که دارای ظرفیت‌های مناسبی در این حوزه است فراهم آورد.

نیرومند به ظرفیت‌ مطلوب استان در زمینه تولید گیاهان دارویی اشاره و خواستار انعقاد تفاهم‌نامه همکاری فی‌مابین اداره کل آموزش فنی و حرفه‌ای و سازمان جهاد کشاورزی کردستان به منظور تربیت نیروی کار ماهر در امر تولید گیاهان دارویی شد.

مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای کردستان نیز در این جلسه اظهار کرد: با توجه به رویکردهای سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای کشور مبنی بر ارائه آموزش‌های مهارتی بازار محور و همچنین فعالیت جوانان این استان در بخش کشاورزی، این اداره کل اقدام به برگزاری آموزش‌های مهارتی در این بخش نموده است.

احمدی با بیان اینکه کشت توت فرنگی در کردستان سابقه‌ای 150 ساله دارد و از این محصول به عنوان ملکه میوه‌ها یاد می‌شود گفت: در حال حاضر 36 هزار هکتار از اراضی کشاورزی زیر کشت باغات استان قرار دارد که سالانه میوه‌هایی از جمله انگور، توت‌فرنگی، گردو و میوه‌های هسته‌دار و دانه‌دار زیادی تولید می‌شود که توت فرنگی کردستان یکی از این محصولات است که بیشترین میزان تولید را در کشور به خود اختصاص داده است.

به گفته وی، 75 درصد توت فرنگی کشور در استان کردستان تولید می‌شود  و با توجه به فعالیت بیشترین تعداد کشاورزان استان در این حوزه این اداره‌کل آمادگی خود را برای آموزش توت‌فرنگی‌کاران استان در بخش‌های تولید، فرآوری و بسته بندی اعلام می‌دارد.

احمدی در پایان ابراز امیدواری کرد که با انعقاد تفاهم‌نامه همکاری فی مابین اداره‌کل آموزش فنی و حرفه‌ای کردستان و کانون توت فرنگی‌کاران که دبیرخانه این کانون در سازمان جهاد کشاورزی استان مستقر است بتوانیم گامی موثر در حوزه کاشت و صادرات این محصول ارزشمند به کشورهای همسایه برداریم.

کمال‌الدین رشادت معاون بهبود و تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی کردستان نیز در این دیدار ضمن ابراز علاقمندی در خصوص همکاری و استفاده از ظرفیت‌های اداره‌کل آموزش فنی و حرفه‌ای کشوربه ارائه توضیحاتی در خصوص کانون توت فرنگی‌کاران و اقدامات انجام شده در این خصوص پرداخت.

انتهای پیام/79002/ش30/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول