اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

سرپرست کمیته امداد امام خمینی شهرستان خدابنده خبر داد

جمع‌آوری 1،2 میلیارد ریال صدقه در شهرستان خدابنده

سرپرست کمیته امداد امام خمینی شهرستان خدابنده از جمع‌آوری یک میلیارد و 200 میلیون ریال صدقه در این شهرستان خبر داد.

جمع‌آوری 1،2 میلیارد ریال صدقه در شهرستان خدابنده

محسن کمالی امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در زنجان اظهار کرد: در دین اسلام به پرداخت صدقه و همچنین کمک به خانواده‌های نیازمند تاکید بسیاری شده است.

وی با اشاره به اینکه پیامبر بزرگوار اسلام (ص) و همچنین ائمه معصومان (ع) نیز همواره تاکید بسیاری بر رسیدگی به امور نیازمندان داشتند، اضافه کرد: این بزرگان همواره صحابه خود را برای کمک به نیازمندان سفارش می‌کردند.

سرپرست کمیته امداد امام خمینی شهرستان خدابنده در ادامه با اشاره به اجرای طرح جمع‌آوری صدقات توسط کمیته امداد تصریح کرد: این طرح در راستای عمل به سنت‌های حسنه و زمینه‌سازی برای بهره‌مندی خانواده‌های نیازمند اجرایی می‌شود.

وی با بیان اینکه طرح صدقات با توزیع صندوق در بین مشترکان خانگی، ادارات و همچنین نصب آن در معابر شهرستان اجرایی می‌شود، تصریح کرد: خوشبختانه با اطلاع‌رسانی صورت گرفته این طرح به یکی از طرح‌های پردرآمد کمیته امداد تبدیل شده است.

کمالی با بیان اینکه روز به روز مبلغ صدقات پرداختی در شهرستان افزایش پیدا می‌کند، خاطرنشان کرد: در سه ماهه نخست امسال یک میلیارد و 210 میلیون و 171 هزار ریال صدقه در شهرستان خدابنده جمع‌آوری شده است که این رقم در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته 25 درصد افزایش یافته است.

وی در ادامه به سرفصل‌های هزینه‌کرد صدقات نیز اشاره کرد و افزود: همانگونه که در روایات دینی نیز بر آن تاکید شده است، صدقات جمع‌آوری شده در قالب این طرح به منظور کمک به خانواده‌های نیازمند، تامین کمک هزینه خرید جهیزیه برای نوعروسان و اعطای هدیه ازدواج به تازه دامادها، پرداخت کمک هزینه تحصیلی به دانش‌آموزان و دانشجویان هزینه می‌شود.

سرپرست کمیته امداد امام خمینی شهرستان خدابنده در ادامه به سایر طرح‌های اجرایی کمیته امداد نیز اشاره کرد و گفت: طرح اکرام ایتام، طرح محسنین، طرح کوثر، طرح فلاح، طرح مفتاح‌الجنه، همیان مولا، طرح شجره طیبه و طرح رضوان و ... نیز از دیگر طرح‌های مشارکتی است که به همت کمیته امداد در طول سال اجرایی می‌شود.

انتهای پیام/73005/و30/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول