اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون فرهنگی و اجتماعی شهردار مشهد:

برگزاری مراسم‌ مذهبی منحصر به دستگاه‌های دولتی نشود

معاون فرهنگی و اجتماعی شهردار مشهد با بیان اینکه برگزاری مراسم‌ مذهبی نباید منحصر به تشکیلات و دستگاه‌های دولتی باشد، گفت: در برگزاری مراسم دینی و مذهبی باید عموم شهروندان در قالب تشکل‌های مردمی پای کار بیایند.

برگزاری مراسم‌ مذهبی منحصر به دستگاه‌های دولتی نشود

به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد، حسین شادکام ظهر امروز در مراسم اختتامیه فعالیت‌های دهه مهدویت در محل تالار نور اظهار کرد: مسئله مهم که امروز با عنوان وظیفه مطرح بوده این است که به همان اندازه باید به شادی‌ها و اعیاد بهاء داد که به مراسم‌ عزاداری نیز بهاء داده می‌شود.

وی افزود: شادی باید در چارچوب شرع باشد و رعایت حدود شرعی تعارضی با شادی ندارد و از همین حیث باید از اعیاد مذهبی و دینی خود در مسیر حل خلاء‌های شادی در زندگی استفاده کرد.

شادکام با بیان اینکه برگزاری مراسم‌ مذهبی چه در قالب جشن و اعیاد مذهبی و چه در قالب عزاداری نباید منحصر به تشکیلات و دستگاه‌های دولتی باشد، گفت: در برگزاری مراسم‌ دینی و مذهبی باید عموم شهروندان در قالب تشکل‌های مردمی پای کار بیایند.

معاون فرهنگی و اجتماعی شهردار مشهد تصریح کرد: امروز ظرفیت عظیم مردم برای برپایی جشن و یا عزاداری مذهبی در مشهد مقدس دیده می‌شود و متولیان اجرایی این امر باید به خوبی از این ظرفیت استفاده کنند.

شادکام یادآور شد: عاشورا و قیام امام حسین(ع) و هم‌چنین انتظار و مهدویت دو بال رسیدن به سعادت و کمال بوده که افق روشن برای بشر ترسیم کرده‌اند.

به گفته معاون فرهنگی و اجتماعی شهردار مشهد، عاشورا و قیام امام حسین(ع) محقق شده و امروز منتظران ظهور باید مقدمات و آمادگی برای تحقق بال دیگر را فراهم کنند.

انتهای پیام/70023/ق20/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول