اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون امور استان‌های شورای سیاستگذاری ائمه جمعه کشور:

نمازجمعه مهم‌ترین مرکز تقویت پایگاه رهبری در کشور است

معاون امور استان‌های شورای سیاستگذاری ائمه جمعه کشور گفت: نمازجمعه مهم‌ترین مرکز تقویت پایگاه رهبری در کشور است.

نمازجمعه مهم‌ترین مرکز تقویت پایگاه رهبری در کشور است

به گزارش خبرگزاری فارس از بابل، حجت‌الاسلام عبدالعلی ابراهیمی ظهر امروز در نخستین سالروز تاسیس نمازجمعه بابلکنار اظهار کرد: باید استقرار نماز جمعه را با قدردانی از این نعمت الهی پاس بداریم زیرا تنها قدرشناسی از نعمت سبب افزایش آن می‌شود و در صورت کوتاهی، این نعمت الهی از انسان سلب می‌گردد.

وی افزود: برادران اهل سنت حضور در نماز جمعه را امری واجب دانسته و بر این اساس تمام مساجد آنها از جمعیت موج می‌زند و جای بسی افتخار دارد با اینکه در مکتب شیعه حضور در نماز جمعه مستحب است اما نماز جمعه ما باشکوه‌تر و در خور تحسین برگزار می‌شود.

این مسئول اضافه کرد: مهم‌ترین مشخصه مردم کشور ما این است که بعد از 35 سال از انقلاب در پرتو نماز جمعه از آرمان‌های امام، رهبری، رزمندگان، جبهه‌ها و همه اصول دینی و مذهبی حفاظت می‌کنند.

ابراهیمی تصریح کرد: حضور باشکوه مردم در نماز جمعه سبب تقویت نظام و ارزش‌های اسلامی است زیرا نماز جمعه نهاد مقدس وابسته به دستگاه رهبری است.

معاون امور استان‌های شورای سیاستگذاری ائمه جمعه کشور با اشاره به عملکرد مثبت ائمه جمعه در تمام زمینه‌های فرهنگی، اجتماعی، سیاسی و اقتصادی گفت: ائمه جمعه کشور حکم نگرفتند تا به وضعیت جنگل‌ها، آبادانی مراتع، آسفالت و نابسامانی جاده‌ها، رسیدگی به فقرا و دستگیری از نیازمندان بپردازند اما از آنجایی که  این نهاد مقدس وابسته به دستگاه رهبری است نمی‌توانند نسبت به این موضوعات بی‌تفاوت باشند.

ابراهیمی ادامه داد: یکی از راه‌های مهم تقویت نماز جمعه، وقت گذاشتن و حضور در نماز جمعه است و هر قشری باید به فراخور توان خود برای تقویت این نهاد مقدس اقدام کند.

وی حضور در مصلی را قبل از نماز جمعه امری واجب دانست و اظهار کرد: این تقویت نماز جمعه نیست که شما به عنوان شیعه بعد از ائمه جمعه در مصلی حضور یابید و نباید اجازه دهید این سنت غلط در جامعه نهادینه و فرهنگ شود بلکه مردم باید قبل از شروع خطبه‌ها در مصلی حاضر شده و مشغول ذکر و خواندن قرآن شوند.

این مسئول مسئله انحرافات را مهم‌ترین معضل جوامع بشری دانست و تصریح کرد: هم کسانی که در عاشورا امام حسین (ع) را به شهادت رساندند می‌دانستند که او فرزند پیامبر و ولایت است و هم کسانی که در فتنه 88 به قرآن، عاشورا و مقدسات حمله کردند می‌دانستند چه می‌کنند در حقیقت آنها دچار انحراف شده و آگاهانه حمله کردند.

وی با قدردانی از خدمات دولت نهم و دهم اظهار کرد: اینکه احمدی‌نژاد بلافاصله به رئیس جمهور منتخب تبریک می‌گوید نشان از ارزش اسلامی، اخلاق انسانی و درایت اوست.

ابراهیمی خاطرنشان کرد: ترس آمریکا از اقدامات موثر محمد مرسی در مصر سبب شد تا نسبت به او کودتا شود.

وی ادامه داد: آمریکا با استقرار پیاده نظام که تحت عنوان سلفی مرتد به اسم دین جگر انسان را در می‌آورند و زنده زنده به دندان می‌گیرند، به دنبال اجرای نقشه بسیار کثیفی است اما خدا و بیداری اسلامی این اجازه را به آنها نخواهد داد.

معاون امور استان‌های شورای سیاستگذاری ائمه جمعه کشور با تقدیر از خدمات بسیار چشمگیر و ارزنده امام جمعه بابلکنار حجت‌الاسلام بابائیان گفت: امروز در شرایط حساس کنونی باید از نماز جمعه، امام جماعت، خواسته‌ها و سیاست‌های ائمه جمعه که برگرفته از سیاست رهبری است، حمایت شود.

ابراهیمی تصریح کرد: امروز به برکت سیاست و مدیریت حکیمانه رهبری است که نقشه کسانی که دندان تیز کردند تا بعد از انتخابات، فتنه 88 را دوباره تکرار کنند نقش بر آب شد و تمام اضطراب‌ها و دلهره‌های فضای قبل از انتخابات به فضای امن تبدیل شد.

این مسئول به درایت رئیس‌جمهور منتخب اشاره کرد و افزود: در دیداری که با حجت‌الاسلام حسن روحانی رئیس جمهور منتخب داشتیم گفت اگرچه مشکلات کشور ما حتی با تحریم‌های جدید بسیار زیاد است اما به لطف خداوند و حمایت حضوری و غیرحضوری رهبر معظم انقلاب از دستاوردهای نظام پاسداری خواهیم کرد.

ابراهیمی با اشاره به اینکه همه ما موظفیم به برکت نماز جمعه فضای معنویت را در کشور تقویت کنیم، گفت: امروز کشور اسلامی ما با هزاران ماهواره و شبکه‌های ماهواره‌ای در رقابت است آنها درصدد ترویج بی‌دینی بوده و ما دینداری، خدا خواهی و خدا محوری را تبلیغ می‌کنیم و باید در این رقابت پیروز شویم لذا وظیفه سنگین و خطیری به عهده داریم.

انتهای پیام/86009/ز40/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول