اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فارس پیگیری می‌کند

ضرورت توجه به تعاونی‌های مسکن مهر سربیشه

نماینده تعاونی‌های مسکن مهر سربیشه از گلایه مدیران تعاونی‌های مسکن مهر سربیشه و خواسته‌های آنان از رئیس جمهور و مسئولان بانک مسکن برای حل مشکلات این تعاونی‌ها می‌گوید.

ضرورت توجه به تعاونی‌های مسکن مهر سربیشه

به گزارش خبرگزاری فارس از بیرجند، اوایل ماه جاری تماس‌های متعددی با خبرنگاران فارس در خراسان جنوبی برای پیگیری مشکلات تعاونی‌های مسکن مهر سربیشه گرفته شد که مدیران تعاونی‌ها خواستار بررسی فوری مشکلات مسکن مهر شهر سربیشه هستند.

در این میان بیش از 30 مورد تماس از سوی نماینده تعاونی‌های مسکن مهر سربیشه پررنگ‌تر بود.

محمد زینلی در گفت‌وگو و تماس‌های متعدد با خبرنگاران خبرگزاری فارس در بیرجند از گلایه مدیران تعاونی‌های مسکن مهر سربیشه و خواسته‌های آنان از رئیس جمهور و مسئولان بانک مسکن برای حل مشکلات این تعاونی‌ها می‌گوید.

وی عنوان کرد: در سال 1386 و زمانی که صحبت از خانه‌دار شدن اقشار آسیب‌پذیر جامعه از طریق مسکن مهر به میان آمد، این قشر خوشحال شدند از اینکه بالاخره دولت راهی برای خانه‌دار شدن آنها اندیشیده است و رویای خانه‌دار شدنشان در حال تحقق است.

زینلی افزود: مردم سربیشه با وجود چندین سال متوالی خشکسالی از وضعیت مالی نامناسبی برخوردار هستند و عدم پیشرفت ساخت مسکن آنها موجب دل‌سردیشان شده است.

مکان اجرای مسکن مهر سربیشه بر هزینه‌های مردم اضافه کرد

نماینده تعاونی‌های مسکن مهر سربیشه با بیان اینکه واگذاری زمین‌های مسکن مهر این شهرستان در منطقه نامناسبی بوده، گفت: به همین خاطر هزینه گود‌برداری و کف‌سازی زیادی صورت گرفته است.

زینلی تصریح کرد: طبق بخشنامه، تعاونی باید واحد‌ها را تا مرحله سفت‌کاری پیش ببرد تا پایان کار صادر شود که با مساعدت و پرداخت پیش از موعد وام بانکی هزینه سربار و جریمه بانکی کم می‌‌شود.

وی با اشاره به اینکه هزینه اسکلت‌بندی هر واحد 22 میلیون تومان است، یادآور شد: اگر با مساعدت مسئولان و بانک عامل قسط‌‌ها پیش از موعد آزاد شود پروژه پیشرفت جدی می‌کند.

گلایه مدیران تعاونی‌های سربیشه و درخواست آنان از بانک مسکن

نماینده تعاونی‌های مسکن مهر سربیشه در ادامه به خبرنگار فارس گفت: از مسئولان بانک مسکن درخواست داریم پیش از موعد بخشی از تسهیلات را آزاد کنند، اما به خاطر مخالفت آنان پروژه مسکن مهر سربیشه پیشرفت لازم را ندارد.

زینلی که بغض گلویش را گرفته بود، افزود: بنده و بسیاری از مدیران تعاونی‌ها از بانک مسکن می‌خواهیم که با ما همکاری کنند.

نماینده تعاونی‌های مسکن مهر سربیشه گفت: از مسئولان کشوری به ویژه از رئیس جمهور و وزیر مسکن و شهرسازی درخواست داریم به داد مردم و تعاونی‌های سربیشه برسند.

زینلی افزود: به خاطر برخی اختلافاتی که فرمانداری سربیشه با بانک مسکن دارد شاهدیم که بانک مسکن تعاونی‌های مسکن مهر سربیشه را اذیت می‌کنند.

البته ادعای اختلاف بانک مسکن با فرمانداری سربیشه از سوی یکی از معاونان فرماندار سربیشه تکذیب شد.

استاندار خراسان جنوبی: تا پایان شهریورماه 92 باید باقیمانده مسکن مهر تحویل شود

اظهارات این مدیر تعاونی مسکن مهر در حالی مطرح شده که اواخر فروردین 92 استاندار خراسان جنوبی در در جلسه شورای مسکن استان گفته بود: با توجه به اینکه تا پایان شهریورماه امسال باید باقیمانده طرح مسکن مهر استان تحویل شود، دستگاه‌های اجرایی مسئول باید برای تحقق این مهم اقدامات لازم را انجام دهند.

قهرمان رشید با اشاره به اینکه در ارزیابی دستگاه‌های اجرایی مسئول در طرح مسکن مهر توجه بیشتری می‌شود، ادامه داد: دستگاه‌های اجرایی باید مساعدت‌های لازم را در راستای اجرای صحیح و به موقع طرح مسکن مهر استان انجام دهند.

وی با تاکید بر ادامه همکاری بانک‌ها در پرداخت تسهیلات و صدور دفترچه‌های اقساطی، از بانک‌ها خواست تا در اجرای ادامه طرح مسکن مهر استان همکاری لازم را به انجام برسانند.

استاندار خراسان جنوبی از تعاونی‌های مسکن مهر استان نیز خواست تا با همکاری مناسب در تکمیل و آماده‌سازی واحدهای مسکن مهر اقدامات لازم را انجام داده و همکاری لازم را با دستگاه‌ها و شرکت‌های خدمت‌رسان داشته باشند.

درخواست مردم از بانک مسکن

مردم سربیشه چند ماهی است که منتظر شنیدن خبرهای جدید و البته خوش هستند تا ببینند مسکن مهر سربیشه چه زمانی پایان خواهد یافت.

قطعا مردم انتظار دارند مسئولان دست‌اندرکار در کنار مدیران مسکن مهر از همه فرصت‌ها برای سرعت کار با حفظ کیفیت استفاده کنند تا طعم شیرین خدمت بیش از بیش افزایش یابد.

مدیران تعاونی‌ها نیز می‌گویند: اشتیاق آنان به واگذاری مسکن مهر بیش از دیگران است.

نماینده تعاونی‌های مسکن مهر سربیشه نیز در همین زمینه به خبرنگار فارس می‌گوید: طولانی‌تر شدن پروژه مشکلات مختلفی را به وجود می‌آورد که بیش از همه مسئولیت پاسخگویی آن متوجه مدیران است و در عین حال روشن است که نباید کیفیت را فدای سرعت کرد.

محمد زینلی مسکن مهر را بزرگ‌ترین پروژه ساخت و ساز در تاریخ سربیشه می‌داند و معتقد است: انجام این پروژه بزرگ مشکلات خاص خود را دارد اما با همکاری دستگاه‌های متولی از جمله بانک مسکن گام‌هایی بلند برای افتتاح پروژه‌های برداشته می‌شود که البته این خواست مردم است.

============

گزارش از مریم مهرور

============

انتهای پیام/22481/ن40/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول