اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

با تلاش کشاورز خوزستانی

خربزه استاندارد به بازار آمد

کارشناس اداره نظارت بر اجرای استاندارد اداره کل استاندارد خوزستان گفت: برای نخستین بار در سطح استان اقدام به صدور پروانه کاربرد علامت استاندارد برای خربزه شده است.

خربزه استاندارد به بازار آمد

به گزارش خبرگزاری فارس از اهواز، به نقل از روابط عمومی اداره کل استاندارد خوزستان، مازیار فرامرزی اظهار کرد: در راستای اجرای آئین نامه صدور محصولات کشاورزی دارای حدود مجاز باقیمانده سموم و آفت کش‌ها اداره کل استاندارد خوزستان با همکاری سازمان جهادکشاورزی استان برای نخستین بار در سطح استان خوزستان اقدام به صدور پروانه کاربرد علامت استاندارد برای محصول خربزه دارای حدود مجاز باقیمانده سموم و آفت کش‌ها شده است.

وی افزود: این محصول با همت و تلاش حمزه حاصلی، کشاورز فعال در زمینه تولید محصولات کشاورزی دارای حدود مجاز باقیمانده سموم و آفت کش‌ها در شهرستان شوش تولید است.

کارشناس اداره نظارت بر اجرای استاندارد اداره کل استاندارد خوزستان عنوان کرد: لازم به ذکر است که استفاده بیش از حد مجاز سموم دفع آفات نباتی و کودهای شیمیایی، باعث ایجاد مانده بیش از حد فلزات سنگین و سموم دفع آفات در بدن انسان شده که خود از عوامل اصلی ایجاد انواع مختلف سرطان‌ها هستند.

وی خاطرنشان کرد: جا دارد مسئولان استان به منظور گسترش تولید این محصولات و نیز گسترش فرهنگ تولید و مصرف اینگونه محصولات، کشاورزان فعال در این زمینه را مورد حمایت همه جانبه خود قرار دهند.

فرامرزی در پایان گفت: این اداره کل آمادگی کامل خود را برای صدور پروانه کاربرد علامت استاندارد محصولات کشاورزی دارای حدود مجاز باقیمانده سموم و آفت کش‌ها که تحت نظارت و راهنمایی کارشناسان سازمان جهاد کشاورزی استان تولید شده باشند را به همه کشاورزان علاقمند اعلام می‌دارد. 

انتهای پیام/72001/ر/گ1003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول