اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فارس گزارش می‎دهد

افتتاح طرح نشاط معنوی در گلستان / فعالیت 9 مبلغ از قم و بیش از 50 استاد بومی + تصاویر

طرح پر کردن اوقات فراغت دانش‎آموزان استان گلستان با نام طرح نشاط معنوی امروز در گرگان افتتاح شد.

افتتاح طرح نشاط معنوی در گلستان / فعالیت 9 مبلغ از قم و بیش از 50 استاد بومی + تصاویر

به گزارش خبرگزاری فارس از گرگان، چند سالی است که طرح نشاط معنوی برای پر کردن اوقات فراغت کودکان و نوجوانان مقاطع مختلف ابتدایی، راهنمایی و متوسطه توسط به همت اداره کل اوقاف و امور خیریه استان گلستان همزمان با سراسر کشور اجرا می‎شود که امسال نیز افتتاحیه این طرح ظهر امروز در سالن اجتماعات امامزاده عبدالله گرگان برگزار شد.

نماینده مردم گرگان و آق‎قلا در مجلس شورای اسلامی در این مراسم اظهار داشت: یکی از ویژگی‎های طرح نشاط معنوی، برگزاری کلاس‎های این طرح در اماکن مقدس است.

سیدعلی طاهری از مربیان خواست تا قبل از شروع هر کلاس فضای معنوی که دانش‎آموزان در آن قرار دارند را یادآوری کنند تا دانش‌آموزان از اهمیت این دوره بیشتر مطلع باشند.

وی خاطرنشان کرد: برنامه‎های زیادی در این دوره پیش‎بینی شده که اجرای طرح به این شکل به نوعی زدن دو نشان با یک تیر است.

نماینده مردم گرگان و آق‎قلا در مجلس تاکید کرد: قرآن اساس زندگی و نیاز روح انسان است و همانطور که جسم انسان نیازهایی دارد روح نیز نیاز به تقویت و رسیدگی دارد.

وی با اشاره به آیه قرآن افزود: پر کردن اوقات فراغت ریشه قرآنی دارد و خدا در قرآن تاکید کرده که انسان با فارغ شدن از کاری باید مشغول کاری دیگر شود.

پیش‌بینی‎ بیش از 5000 شرکت‌کننده در طرح نشاط معنوی گلستان

مدیرکل اوقاف و امور خیریه گلستان در حاشیه مراسم افتتاحیه طرح نشاط معنوی در گلستان به خبرنگار فارس گفت: طرح نشاط معنوی طرحی برای پر کردن اوقات فراغت دانش‎آموزان مقاطع مختلف تحصیلی است.

حجت‎الاسلام سیدمحمدجواد رئوف‎سیدنژاد ادامه داد: این طرح برای آن است که فرزندان ما بتوانند اوقات خود را در تابستان با برنامه‎های مفید معنوی، ورزشی و تفریحی بگذرانند.

رئوف‎سیدنژاد در خصوص محتوای این طرح عنوان کرد: در این طرح که به صورت استانی برگزار می‎شود در هر شهرستان کلاس‎هایی در اماکن متبرکه همچون امامزاده‎ها برگزار می‎شود که محتوای این کلاس‎ها قرآنی، اخلاقی و ورزشی است.

وی ادامه داد: در کلاس قرآنی مباحثی همچون قرائت، روخوانی و روانخوانی و همچنین آنهایی که روانخوانی را گذرانده باشند تجوید و حفظ قرآن آموزش داده می‎شود.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه گلستان خاطرنشان کرد: کلاس‎های ورزشی هم در رشته‎های شنا، فوتبال و پینگ‎پنگ در نظر گرفته شده و در پایان دوره هم برای این افراد یک اردوی تفریحی و گردشگری در اماکن متبرکه دیده شده تا هم با زیارتگاه‎ها آشنا شوند هم یک رفع خستگی و انباشتن انرژی برای شروع سال تحصیلی باشد در نظر گرفته شده است.

سیدنژاد اعلام کرد: خوشبختانه امسال نسبت به سال گذشته هم در کیفیت و هم در کمیت دوره افزایش چشمگیری داشته و خواهیم داشت.

وی افزود: سال گذشته در استان یک‌هزار و 200 شرکت‌کننده داشتیم که امسال تا به امروز بیش از یک‌هزار و 200 نفر تنها در گرگان ثبت‌نام کرده‌اند که پیش‎بینی می‎شود تعداد شرکت‌کنندگان در استان به 5 هزار نفر افزایش یابد.

9 مبلغ از قم و بیش از 50 استاد بومی در این دوره حضور دارند

مدیر اوقاف و امور خیریه شهرستان گرگان به خبرنگار فارس از گرگان گفت: در این طرح تا به امروز در شهرستان گرگان یک‌هزار و 220 نفر ثبت‎نام کرده‎اند که پیش‌بینی می‎شود این تعداد تا 2 هزار نفر افزایش یابد.

حجت‎الاسلام روح‎الله سلیمانی‎فرد ادامه داد: از این تعداد 600 نفر در مقطع ابتدایی، 330 نفر راهنمایی، 230 نفر متوسطه و 60 نفر بالاتر از دبیرستان هستند.

وی افزود: در این طرح از 9 نفر مبلغ حوزه علمیه قم استفاده شده و بیش از 50 نفر اساتید بومی نیز در رشته‎های مختلف ورزشی، هنری، فرهنگی و اعتقادی در این طرح حضور دارند.

سلیمانی‎فرد تاکید کرد: برای مقطع ابتدایی کتاب الفبا تا خدا، راهنمایی کتاب 30 راه 30 نشانه و دبیرستان نردبان‎ها و پرتگاه‎های زندگی به عنوان منبع معرفی شده که البته اساتید در حوزه‎های آموزشی خود می‎توانند متناسب با آن حوزه مباحث گوناگونی را آموزش بدهند.

به گزارش خبرگزاری فارس از گرگان، این طرح از تاریخ هشتم تیرماه تا 25 مردادماه سال‌جاری ادامه خواهد داشت.

انتهای پیام/83004/خ40/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول