اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل ثبت احوال استان اصفهان:

جمعیت استان اصفهان رو به سالمندی است/ راهکارهای افزایش جمعیت منطقی بررسی می‌شود

مدیرکل ثبت احوال استان اصفهان گفت: جمعیت استان اصفهان رو به سالمندی است و باید راهکار‌های منطقی برای افزایش جمعیت اندیشیده و چالش‌های پیش رو بررسی شوند.

جمعیت استان اصفهان رو به سالمندی است/ راهکارهای افزایش جمعیت منطقی بررسی می‌شود

به گزارش خبرگزاری فارس از اصفهان، تورج حاجی‌رحیمیان ظهر امروز در نشست خبری خود در جمع خبرنگاران با اشاره به برگزاری همایش جمعیت فرصت‌ها و چالش‌ها در اصفهان اظهار کرد: ثبت احوال چهار وظیفه مهم دارد که صدور اسناد هویتی  و تطابق این اسناد هویتی با اسناد راکد و قابل اعتبار همچون کارت ملی و شناسنامه‌ با حفظ رعایت موارد امنیتی به عنوان یکی از وظایف ثبت احوال است.

وی افزود: ارائه خدمات سه‌جلی و مورد نیاز مردم، تغییر نام اسناد هویتی، ثبت وقایع حیاتی همچون ازدواج، طلاق، فوت،ولادت در کمترین زمان ممکن از دیگر وظایف ثبت احوال محسوب می‌شود که استان اصفهان در این موارد رتبه بالایی در ثبت وقایع را کسب کرده است.

مدیرکل ثبت احوال استان اصفهان با بیان اینکه استان اصفهان 99 درصد در زمان ثبت وقایع ولادت و فوت اقدام می‌کند، تصریح کرد: این در حالی است که اطلاعات در میانگین کشوری بین 10 تا 15  روز انجام می‌شود، اما در اصفهان کمتر از این زمان ممکن انجام می‌شود.

*‌ تهدیدات آمار جمعیتی به سمت سالمند شدن جمعیت استان اصفهان

وی ادامه داد: در بحث رصد آمار جمعیتی تولد و وفات و نیز تحلیل آماری متوجه تغییرات جمعیتی و نیز تهدیدات جمعیتی شدیم، بر این اساس ثبت احوال به سمت علمی شدن و گذر از روند سنتی به سوی دوران مدرن و تکنولوژی روز می‌رود.

*چالش‌های جمعیتی استان اصفهان بررسی می‌شود

حاجی‌رحیمیان به برگزاری همایش جمعیت اشاره و تاکید کرد: در این همایش علاوه بر چالش‌های کشوری به چالش‌های استانی در زمینه جمعیت بر اساس منویات و تحلیل رهبر معظم انقلاب نیز پرداخته می‌شود.

وی با بیان اینکه رهبر معظم انقلاب در صحبت‌های خود به سیاست‌های اشتباه نظام در زمینه جمعیت اشاره کردند، افزود: پیش‌بینی می‌شود تا چند سال دیگر جمعیت سالخورده کشور افزایش پیدا کند.

مدیرکل ثبت احوال استان اصفهان گفت: مداری که رهبر معظم انقلاب مورد توجه قرار داده، بسیار جدی و به دور از موارد تبلیغی است و باید کار اساسی و نیز فرهنگی مدیران در راستای جمعیت صورت بگیرد.

*‌ ایجاد دبیرخانه دائمی همایش جمعیت در ثبت احوال اصفهان

وی همچنین اضافه کرد: در صدد هستیم که دبیرخانه همایش جمعیت را به صورت رسمی ایجاد کنیم تا بتوانیم از این طریق برنامه‌ریزی بهتری انجام بدهیم.

حاجی‌رحیمیان به دیدار آیت‌الله مظاهری رئیس حوزه علمیه اصفهان و نیز آیت‌الله طباطبایی‌نژاد امام جمعه اصفهان اشاره و تصریح کرد: ضمن حمایت ویژه از برگزاری چنین حمایتی آیت‌الله مظاهری افزایش جمعیت را با در نظر گرفتن موارد اقتصادی همراه دانستند.

وی در این زمینه تصریح کرد: این همایش با پیام آیت‌الله مظاهری آغاز و در این همایش از اساتید مهم جمعیت‌شناسی و نیز مسئولان استانی و نمایندگان مجلس دعوت و به سخنرانی می‌پردازند.

انتهای پیام/63012/ق30/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول