اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر کل امور عشایر کهگیلویه و بویراحمد:

امور عشایر در آبرسانی به عشایر کوتاهی نمی‌کند

مدیر کل امور عشایر کهگیلویه و بویراحمد گفت: سرگچینه منطقه پر آبی است که تنها جایی که نهر آب و چشمه ندارد شرق این منطقه بوده که امور عشایر در آبرسانی به جامعه عشایری کوتاهی نمی‌کند.

امور عشایر در آبرسانی به عشایر کوتاهی نمی‌کند

اشکان رحیمی‌زاده در گفت‌وگو با خبرنگار فارس و در پی گزارش فارس مبنی بر بخشی از مشکلات عشایر منطقه سرگچینه که از کم‌آبی گلایه‌مند بودند، اظهار کرد: منطقه سرگچینه منطقه ییلاقی است که دارای چشمه‌ها و جویبارهای آب خوب بوده که به دلیل آب و هوای مناسب محل استقرار تعدادی از خانوارهای عشایری است.

مدیر کل امور عشایر کهگیلویه و بویراحمد در ادامه تصریح کرد: عشایر استان فارس به دلیل وجود آب و هوای متبوع و مناسب به منطقه عشایری سرگچینه شهرستان بویراحمد کوچ می‌کنند و فصل بهار و تابستان خود را در این منطقه می‌گذرانند.

رحیمی‌زاده با بیان این‌که عشایر در کنار دامداری در منطقه سرگچینه به کشاورزی، زراعت و باغداری مشغول هستند، اذعان کرد: کشاورزی غالب در این منطقه به صورت آبی بوده که خود نشان از وجود آب فراوان و چشمه‌های جوشان در این منطقه است.

وی، تاکید کرد: باید جمعیت عشایری منطقه سرگچینه به تعداد جمعیت بیان می‌شد و درصد جمعیت عشایری که مشکل آب شرب دارد مشخص می‌شد تا این تلقی برای خواننده به وجود نیاید که همه منطقه ییلاقی سرگچینه به هر دلیلی با کمبود آب مواجه هستند.

رحیمی‌زاده به خدمات ارائه شده به عشایر ییلاق منطقه سرگچینه اشاره کرد و گفت: احداث کانال آب کشاورزی، بهسازی چشمه‌ها، احداث منابع ذخیره آب شرب و آبرسانی سیار به تعدادی از خانوارهای منتهی‌الیه شرق منطقه سرگچینه که تعداد آن‌ها در مقایسه با کل جمعیت عشایری این منطقه به نسبت کم است.

این مسئول امور عشایری در کهگیلویه و بویراحمد با بیان این‌که در همه جا مشکل وجود دارد و اگر تلاشی صورت می‌گیرد باید به برنامه‌های اجرا شده، اشاره کرد و در کنار آن نواقصات منطقه را به تصویر کشید، ابراز داشت: سرگچینه منطقه پر آبی است که تنها جایی که نهر آب و چشمه ندارد شرق این منطقه است.

وی در ادامه تصریح کرد: ضلع شرقی سرگچینه به نسبت کم آب بوده و آب از طریق خودروهای آبرسانی به منطقه صورت می‌گیرد از این رو امور عشایر در آبرسانی به مناطق عشایری کوتاهی نمی‌کند.

مدیرکل امور عشایر کهگیلویه و بویراحمد اذعان کرد: در منطقه شرقی سرگچینه چاه‌های مال‌داری احداث شده که برای شرب دام از آن استفاده می‌شود و در بخشی از سال که این ضلع از منطقه دچار کمبود آب می‌شوند امور عشایر اقدام به حمل آب به منطقه می‌کند.

رحیمی‌زاده در پایان خاطرنشان کرد: خدمات ارزشمندی که در منطقه سرگچینه برای رفاه عشایر ارائه شده باید به تصویر کشیده می‌شد و در کنار آن نیز دیگر نواقصات و کمبودهای بیان می‌شد تا نقد منصفانه‌ای از خدمات ارزشمند نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران به عشایر این منطقه داشته باشیم.

انتهای پیام/82011/ش30/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول