اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فرماندار مشگین‌شهر:

مشگین‌شهر در ساخت مصلی در استان اردبیل پیشگام است‌

فرماندار مشگین‌شهر گفت: مصلای مشگین‌شهر به مساحت هفت هزار متر مربع برای انجام فرایض دینی، برنامه‌های معنوی و ارزشی در ماه مبارک رمضان آماده استقبال از میهمانان الهی است.

مشگین‌شهر در ساخت مصلی در استان اردبیل پیشگام است‌

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، سید حمید عباداللهی عصر امروز در مراسم افتتاح مصلای مشگین‌شهر اظهار داشت: برای نخستین بار نماز جمعه روز گذشته در مصلای مشگین‌شهر و بعد از سال‌ها چشم انتظاری مردم برگزار شد تا هموطنانمان در این منطقه بتوانند از فضای معنوی و عبادی مصلای بهره بگیرند.

وی تصریح کرد: برای ساخت مصلای مشگین‌شهر بعد از چندین سال زحمت، تلاش و پیگیری مستمر بیش از چهار میلیارد تومان هزینه شده که هنوز فازهای بعدی مصلا در دست اقدام و اجرا است.

عباداللهی همجواری مصلای مشگین‌شهر را با بقعه شیخ حیدر یادآور شد و خاطر نشان کرد: وجود امامزاده شیخ حیدر در نزدیکی مصلا به این مکان معروفیت و ابهت خاص بخشیده که امیدواریم از این فضای معنوی همه مؤمنان منطقه استفاده کرده و بتوانند در تکمیل این فضا متولیان را یاریگر باشند.

این مسئول با قدردانی از تمامی زحمتکشان برای ساخت مصلای مشگین‌شهر اضافه کرد: اگر همراهی مسئولان و خود مردم نبود قطعاً این پروژه عظیم در این فضا احداث نمی‌شد و بهره‌برداری از آن نیز به تأخیر می‌افتاد.

وی در ادامه سخنان خود بیان کرد: ساخت مصلا در مناطق مختلف کشور جز پیگیری‌ها و دستور کار دولت خدمتگزار بوده به گونه‌ای که ساخت مصلا در اکثر نقاط استان اردبیل نیز آغاز شده و به نظر می‌رسد مشگین‌شهر در این باب بعد از مرکز استان و خلخال پیشقدم بوده است.

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، فرماندار مشگین‌شهر اظهار امیدواری کرد دست‌اندرکاران مصلا برای ماه مبارک رمضان که در آستانه این ضیافت عظیم هستیم برنامه‌های متنوع عبادی، معنوی و ارزشی در نظر گرفتند که قطعاً از این فضا در این ایام به ویژه شب‌های قدر بهترین بهره‌برداری می‌شود.

عباداللهی در ادامه یادآور شد: با تکمیل مصلای مشگین‌شهر که به نظر می‌رسد فازهای بعدی آن نیز تا سال 93 تکمیل شده و به بهره‌برداری برسد علاوه بر اقامه نماز جمعه دیگر برنامه‌های معنوی نیز برگزار می‌شود.

وی تقویت روحیه معنوی و مذهبی در جامعه را یکی از ارکان و زیرساخت‌های حوزه تربیتی و ارزشی توصیف کرد و ادامه داد: نماز جمعه یکی از ارکان اصلی در جامعه اسلامی است به طوریکه مسلمانان در این اجتماع عظیم هر هفته گرد هم می‌آیند تا اوج همبستگی و همگرایی خود را به نمایش بگذارند.

عباداللهی در پایان گفت: برگزاری مناسب نمازهای جمعه نه تنها اسباب خشم و ناراحتی دشمنان را به وجود آورده بلکه مایه عزت جهان اسلام به شمار می‌رود.

انتهای پیام/62004‌/ش30

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول