اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

عضو شورای شهر تبریز مطرح کرد

حذف هزینه‌های دریافتی شهرداری تبریز از سرمایه‌گذاران

عضو شورای اسلامی شهر تبریز گفت: در شهرداری تبریز با حذف هزینه‌های دریافتی شهرداری از سرمایه‌گذاران سعی شده در کنار سرمایه‌گذاران برای عمران و آبادی شهر تبریز گام‌های مهمی را بردارد.

حذف هزینه‌های دریافتی شهرداری تبریز از سرمایه‌گذاران

به گزارش خبرگزاری فارس از تبریز، شهرام دبیری بعد از ظهر امروز در چهارمین همایش بین‌المللی فرصت‌های سرمایه‌گذاری آذربایجان‌شرقی اظهار کرد: شهرداری تبریز طی چند سال گذشته در زمینه جذب سرمایه‌های بخش خصوصی در بین شهرداری‌های کل کشور موفق به کسب مقام اول شده است.

وی افزود: یکی از راهکارهای درآمد پایدار شهرداری، توجه به جذب سرمایه‌های بخش خصوصی است.

شهرداری 172 قرارداد به ارزش 62 هزار میلیارد ریال با بخش خصوصی انعقاد کرد

دبیری افزود:  طی پنج سالی که ما در حوزه سرمایه‌گذاری در شهرداری تبریز فعالیت داشتیم، حدودا 172 قرار داد سرمایه‌گذاری با مشارکت بخش خصوصی با ارزش 62 هزار میلیارد ریال منعقد شده و اشتغالزایی برای 24 هزار نفر رو محقق کرده است.

دبیری با اشاره به بهره‌برداری از 30 درصد از این تعداد طرح گفت: با بهره‌برداری از این طرح‌ها بیش از 8 هزار شغل ایجاد شده است.

عضو شورای اسلامی شهر تبریز تصریح کرد: شهر تبریز به عنوان شهر اولین‌ها مشهور است و در زمینه‌های فرهنگی، هنری، علمی، ادبی، جامعه مدنی و صنعت در ایران پیشگام بوده و حتی تاسیس بانک ملی ایران با حضور نمایندگان تبریز به وقوع پیوسته است.

به گفته وی، همچنین شهر تبریز دو سال است که از سوی سازمان ملل متحد به عنوان توسعه یافته‌ترین شهر ایران انتخاب و از طرف سازمان بهداشت جهانی به عنوان سالم‌تریم شهر ایران برگزیده شده است.

ارائه 95 طرح سرمایه‌گذاری با 300 تریلیون

دبیری از ارائه 95 طرح سرمایه‌گذاری از سوی شهرداری تبریز در این همایش خبر داد و تصریح کرد: سرمایه مورد نیاز این طرح‌ها 300 تریلیون ریال پیش‌بینی شده است و بیشتر طرح‌های آماده ارایه به همایش چهارم در زمینه عمران شهری، مجموعه‌های ورزشی، مجتمع‌های تجاری، شهربازی و صنایع پایین دستی پسماند و کشتارگاه است.

وی افزود: هدف ما تبدیل تبریز به شهر توسعه یافته و مدرن در شمال‌غرب کشور و حداقل یکی از سه شهر مهم منطقه است.

دبیری تصریح کرد: هم اکنون جمعیت شاغل در استان ما 37درصد در بخش صنعت، 26 درصد در بخش کشاورزی و حدود 36 درصد در بخش خدمات فعالیت می‌کنند که همه این‌ها نیازمند سرمایه‌گذاری بخش خصوصی هستند.

عضو شورای اسلامی شهر تبریز همچنین از امضای میثاق نامه سرمایه‌گذاری توسط مدیران استان طی سال‌های گذشته خبر داد و افزود: این امضا با حمایت جدی تمام مسئولان شهر و استان از بخش سرمایه‌گذاری برخوردار شد.

دبیری با بیان اینکه طبق قوانین شهرداری در آغاز کار پولی از سرمایه‌گذار دریافت نمی‌شود، تصریح کرد: در شهرداری تبریز با تسهیل روند عملیلاتی کردن پروژه‌ها از جمله حذف هزینه‌های دریافتی شهرداری از سرمایه‌گذاران و کم کردن بروکراسی اداری سعی شده در کنار سرمایه‌گذاران برای عمران و آبادی شهر تبریز گام‌های مهمی را بردارد.

انتهای پیام/60002/ش40/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول