اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی عنوان کرد

کاهش قابل توجه تصادفات در ایران با وجود افزایش خودروها

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی گفت: با وجود افزایش سه برابری خودروها در ایران، میزان تصادفات کاهش قابل توجهی داشته است.

کاهش قابل توجه تصادفات در ایران با وجود افزایش خودروها

به گزارش خبرگزاری فارس از قم، اسکندر مومنی پیش از ظهر امروز در دیدار با آیت‌الله مکارم شیرازی با اشاره به افزایش سه برابری خودروها در سراسر کشور نسبت به چند سال گذشته اظهار کرد: با این وجود میزان تصادفات کاهش قابل توجهی داشته است.

وی افزود: در حال حاضر در سراسر دنیا یک میلیارد و 700 میلیون خودرو وجود دارد و بر اساس شاخصه‌های بین‌المللی به ازای هر 10 هزار وسیله نقلیه 8.1 نفر کشته می‌شوند.

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی با اشاره به همکاری گسترده مردم و نهادهای مختلف با پلیس در زمینه کاهش تصادفات گفت: بیشترین فعالیت راهنمایی و رانندگی در این حوزه بر روی فرهنگ‌سازی رانندگی صحیح متمرکز شده است.

وی ادامه داد: استفاده از همه ظرفیت‌های کشور برای کاهش تصادفات و مرگ و میرهای ناشی از آن در دستور کار قرار دارد و در این زمینه توجه مردم به قوانین با استفاده از رهنمودهای مراجع تقلید هم اهمیت فراوانی دارد.

مومنی خاطرنشان کرد: میزان جرایم در سال گذشته هم کاهش چشمگیری داشته است؛ در سال‌های گذشته هرگاه جرایم بیشتر می‌شدند تصادفات هم کاهش می‌یافتند اما در سال گذشته علاوه بر اینکه جرایم کاهش داشته‌اند میزان تصادفات هم کمتر شده است.

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی با بیان اینکه رهبر معظم انقلاب برای نخستین بار با دست‌اندرکاران طرح نوروزی دیدار داشتند عنوان داشت: این دیدار موجب توجه بیشتر مردم و مسئولان به رعایت نکات ایمنی و سفری آرام شد.

وی اضافه کرد: رسانه‌های مکتوب و خبرگزاری‌ها هم همکاری خوبی در زمینه فرهنگ‌سازی قوانین راهنمایی و رانندگی داشته‌اند.

مومنی با بیان اینکه اخذ جریمه بیشتر هدف پلیس نیست گفت: رویکرد اصلی ما اقدامات فرهنگی بوده و دیدار با علما و مراجع تقلید هم در همین راستا صورت می‌گیرد؛ در ماه مبارک رمضان هم با توجه به مذهبی بودن اقشار مختلف مردم درصدد هستیم اقدامات بیشتری را با استفاده از این ظرفیت عمده انجام دهیم و روحانیون و مبلغان مذهبی هم می‌‌توانند در منابر و مجالس به این فرهنگ‌سازی کمک کنند.

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی نظم و انضباط و رعایت قوانین را مهمترین راهکار در کاهش تصادفات و مرگ و میر ناشی از آن دانست و افزود: استفاده از تجربیات سایر کشورها هم در این زمینه بسیار مفید خواهد بود.

وی با تاکید بر همکاری همه دستگاه‌ها و نهادها در کاهش تصادفات و مرگ و میرها عنوان داشت: خودروسازان هم باید اتومبیل‌هایی ایمن تولید کنند تا در صورت بروز تصادف میزان مرگ و میرها کاهش یابد.

انتهای پیام/78004/و30/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول