اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

ثبت‌نام بازنشستگان هنوز برای بیمه طلایی انجام نشده است

بیمه طلایی بازنشستگان در گاوصندوق ابهامات

مدیرعامل کانون بازنشستگان فرهنگی و وظیفه‌بگیران استان اصفهان گفت: بیمه طلایی از ابتدای تیرماه امسال نسبت به بازنشستگان اجرا شده، اما در حال حاضر هنوز ثبت‌نام این افراد برای استفاده از خدمات بیمه طلایی انجام نشده است.

بیمه طلایی بازنشستگان در گاوصندوق ابهامات

مجید روستایی امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در اصفهان با اشاره به اینکه با اجرای بیمه طلایی نسبت به فرهنگیان شاغل بسیاری از هزینه‌های درمانی این افراد زیر پوشش این بیمه قرار گرفت، اظهار کرد: پس از این موضوع فرهنگیان بازنشسته به عنوان یکی از آسیب‌پذیر‌ترین افراد جامعه خواستار اجرای قانون بیمه طلایی شدند.

وی با بیان اینکه فرهنگیان بازنشسته در زمان پیری خود با بیماری‌های بسیاری مواجه هستند و این افراد گرفتار هزینه‌های سرسام‌آور درمانی می‌شوند، اضافه کرد: با اجرای بیمه طلایی نسبت به فرهنگیان شاغل بسیاری از هزینه‌های درمانی این افراد از جمله هزینه دارو، ویزیت پزشک، جراحی، بستری و عینک این افراد زیر پوشش بیمه طلایی قرار گرفت.

مدیرعامل کانون بازنشستگان فرهنگی و وظیفه‌بگیران استان اصفهان با تاکید بر اینکه فرهنگیان بازنشسته نیز خواستار اجرایی شدن بیمه طلایی به صورت کامل بودند، تصریح کرد: با بلند شدن فریاد‌های فرهنگیان بازنشسته برای اجرایی شدن بیمه طلایی دل مسئولان وزارتخانه آموزش و پرورش لرزید.

وی با بیان اینکه به دنبال این موضوع وزیر آموزش و پرورش قول اجرای بیمه طلایی را برای فرهنگیان بازنشسته داد، ادامه داد: اما وزارتخانه آموزش و پرورش عنوان کرد که صندوق بازنشستگی باید سرانه بیمه فرهنگیان بازنشسته را به وزارتخانه آموزش و پرورش پرداخت کند.

روستایی با اشاره به اینکه به دنبال این موضوع در سال 1390 بیمه طلایی از سوی وزارتخانه آموزش و پرورش به مدت چهار ماه نسبت به 750 هزار بازنشسته فرهنگی در سراسر کشور پرداخت شد، اظهار داشت: اما پس از چهار ماه بیمه طلایی فرهنگیان بازنشسته به دلیل عدم اجرای تعهد صندوق بازنشستگی متوقف شد.

وی با تاکید بر اینکه به دنبال این موضوع فرهنگیان بازنشسته تلاش‌ها و پیگیری‌های بسیاری را برای اجرای مجدد بیمه طلایی انجام دادند، افزود: در حال حاضر بیمه طلایی به صورت مجدد برای فرهنگیان بازنشسته اجرا شده است، اما بازنشستگان فرهنگی نسبت به نحوه اجرای این بیمه رضایتی ندارند.

مدیرعامل کانون بازنشستگان فرهنگی و وظیفه‌بگیران استان اصفهان با بیان اینکه در بودجه امسال 195 میلیارد تومان از سوی دولت برای اجرای بیمه طلایی فرهنگیان بازنشسته مصوب شده است، گفت: همچنین مقرر شد که بیمه طلایی از ابتدای تیرماه امسال به مدت یکسال با اعتبار 600 میلیارد تومان نسبت به تمام بازنشستگان اجرا شود.

وی اظهار کرد: بیمه طلایی از ابتدای تیرماه امسال نسبت به بازنشستگان اجرا شده، اما در حال حاضر هنوز ثبت‌نام این افراد برای استفاده از خدمات بیمه طلایی انجام نشده است.

روستایی با اشاره به اینکه ثبت‌نام بازنشستگان برای دریافت خدمات بیمه طلایی تا 31 شهریورماه امسال ادامه دارد، ادامه داد: همچنین در حال حاضر مقرر شده است که بازنشسته و هر یک از افراد زیر پوشش وی برای دریافت خدمات بیمه طلایی باید به صورت ماهیانه 15 هزار تومان پرداخت کند.

وی با تاکید بر اینکه بازنشستگان نسبت به این موضوع گلایه‌های بسیاری دارند، تصریح کرد: چرا که قرار نبود سرانه‌ای از این افراد دریافت شود و در حال حاضر این بیمه نسبت به بازنشستگان به صورت ناقص اجرا می‌شود.

انتهای پیام/63004/ط30/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول