اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر سرمایه‌گذاری و مشارکت‌های شهرداری تبریز عنوان کرد

فاصله 10 برابری درآمدهای شهرداری‌‌ها با نیازهای شهری

مدیر سرمایه‌گذاری و مشارکت‌های شهرداری تبریز گفت: طبق آخرین بررسی‌های انجام گرفته در شهرهای کشور، همواره بین درآمدهای شهرداری‌ها از محل عوارض محلی و نیازهای شهرها فاصله 10 برابری وجود دارد.

فاصله 10 برابری درآمدهای شهرداری‌‌ها با نیازهای شهری

به گزارش خبرگزاری فارس از تبریز به نقل از روابط عمومی شهرداری تبریز، داود ندیم در آیین گشایش پانل توسعه و عمران شهری چهارمین همایش بین‌المللی فرصت‌های سرمایه‌گذاری استان با اشاره به برخی موانع اصلی موجود بر سر راه تسریع روند سرمایه‌گذاری‌های بخش خصوصی در کشور افزود: شفاف‌نبودن زیرساخت‌ها، تفسیر به رأی بودن برخی اقدامات و تصمیمات، مشکلات مربوط به فضای کسب و کار، بروکراسی شدید اداری، کندی فرایندها و حاکمیت دیدگاه‌ها و تفکرات سنتی از جمله مشکلات و چالش‌های فرا روی سرمایه‌گذاری بخش خصوصی در کشور است.

وی با بیان این‌که کشورهایی چون ترکیه، عربستان و امارات متحده عربی در تبدیل شدن به قدرت برتر اقتصادی، علمی و فن‌آوری منطقه تا سال 1404 رقیب کشورمان هستند، افزود: برای تحقق فرمان مقام معظم رهبری در خصوص تبدیل شدن به قدرتمندترین کشور منطقه باید 2 هزار میلیارد دلار جذب سرمایه داشته باشیم که 70 درصد این رقم باید از طریق جذب سرمایه بخش خصوصی فراهم شود.

وی همچنین کسب رتبه اول کشور در این حوزه در بین شهرداری‌های کشور به مدت 6 سال متوالی را یک گام مثبت برای رسیدن به شهری با توسعه متوازن برشمرد تاکید کرد: شهرداری تبریز تمام تلاش خود را برای تبدیل شدن به قطب سرمایه‌گذاری کشور به کار خواهد گرفت.

ندیم افزود: طبق آخرین بررسی‌های انجام گرفته در شهرهای کشور، همواره بین درآمدهای شهرداری‌ها از محل عوارض محلی و نیازهای شهرها فاصله 10 برابری وجود دارد که این فاصله هر ساله به روی هم انباشته شده و شکاف عظیمی را مابین درآمدهای شهرداری و نیازهای شهرها به وجود می‌آورد که به آن عدم توسعه‌ یافتگی شهرها می‌گویند.

مدیر امور سرمایه‌گذاری و مشارکت شهرداری تبریز خاطرنشان کرد: برای جبران این خلاء و برای نخستین‌بار در کشور، شهرداری تبریز اقدام به تهیه، تدوین، تصویب و اجرایی کردن شیوه‌نامه سرمایه‌گذاری کرده و از شهریورماه 1385 با ایجاد اداره سرمایه‌گذاری مشارکتی عملاً سیستم نوینی را در زمینه تأمین منابع مالی پروژه‌های شهری رقم زد.

ندیم تصریح کرد: اداره سرمایه‌گذاری و مشارکت شهرداری تبریز در طول فعالیت خود همواره درصدد جذب فعالان سرمایه‌گذاری کشور بوده، به طوری‌که در 6 سال گذشته رتبه اول کشوری را در انعقاد قراردادهای مشارکتی با بخش خصوصی کسب کرده است.

وی تصریح کرد: توسعه سرمایه‌گذاری بخش خصوصی در کشور علاوه بر رونق اقتصادی و تصریح روند توسعه شهری، زمینه‌ساز ایجاد اشتغال برای طیف‌های وسیعی از جوانان جویای کار است و خوشبختانه مدیریت شهری تبریز در این راه موفق بوده است.

انتهای پیام/60002/ط/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول