اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

نماینده مردم بیجار در مجلس عنوان کرد

پیگیری طرح حمایت از تولید ملی در مجلس/ صنعت مستأجر بانک‌ها شده است

نماینده مردم بیجار در مجلس شورای اسلامی از پیگیری طرح حمایت از تولید ملی در مجلس خبر داد و گفت: با اجرای این طرح، بخش صنعت و معدن نجات پیدا می‌کند.

پیگیری طرح حمایت از تولید ملی در مجلس/ صنعت مستأجر بانک‌ها شده است

به گزارش خبرگزاری فارس از سنندج، محمد بیاتیان بعدازظهر امروز در همایش روز ملی صنعت و معدن که در سالن اجتماعات پیامبر اعظم در استانداری کردستان برگزار شد اظهار کرد: تحقق حماسه سیاسی زمینه را برای خلق حماسه اقتصادی تسهیل کرده است.

وی با بیان اینکه تشدید تحریم‌ها نشان‌دهنده حرکت ما در مسیر صحیح و به سمت "باغ سبز" است خاطرنشان کرد: استان کردستان، دارای ظرفیت و در عین حال نواقصی است که باید به آن توجه جدی شود.

نماینده مردم بیجار با مقایسه وضعیت استان کردستان با استان‌هایی همچون خوزستان اظهار کرد: در آنجا تنها 8 سال جنگ وجود داشته است، اما در کردستان از ابتدای پیروزی انقلاب، مردم درگیر مسئله جنگ بودند و حتی تا سال 75 نیز هنوز نگاه امنیتی بر استان سایه افکنده بود.

بیاتیان افزود: در حال حاضر در استانی چون خوزستان، مشوق‌های مناسبی به منظور تسهیل در واردات و صادرات صورت می‌گیرد، اما متأسفانه کردستان از این مزایا محروم است.

وی با تأکید بر اینکه دولت یازدهم باید مشوق‌هایی در ترانزیت کالا برای استان کردستان در نظر بگیرد، تصریح کرد: منطقه کردستان عراق نیز به عنوان بازاری بکر و فرصتی تاریخی در دسترس ما قرار دارد.

نماینده مردم بیجار در نهمین دوره مجلس شورای اسلامی با انتقاد از اینکه اقلیم عراق، محل جولان شرکت‌های ترکیه‌ای شده است خاطرنشان کرد: به دلیل مراودات فرهنگی و زبانی و دارا بودن مرز مشترک می‌توان با برقراری ارتباط سازنده از این فرصت نهایت بهره را برد.

*صنعت در کردستان غریب است

بیاتیان با اشاره به اینکه امروز صنعت در استان کردستان غریب واقع شده است اظهار کرد: اعتقاد دارم هدفمندی یارانه‌ها به صورت کامل اجرا و سهم تولید پرداخت نشده است.

وی با بیان اینکه 30 درصد از منابع حاصل از هدفمندی یارانه‌ها باید به بخش تولید پرداخت می‌شد؛ از این عدم تحقق گلایه کرد و گفت: تحریم‌ها توان فلج ساختن ما را ندارند، مشروط به آنکه ما نیز هماهنگ حرکت کنیم.

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس نهم، وجود ناهماهنگی در برخی بخش‌های دولت با صنعت و تولید را منجر به بروز مشکل در این دو بخش دانست و گفت: برای وضعیت کنونی، صاحب‌نظران دلایل مختلفی را ذکر می‌کنند.

نماینده مردم بیجار در مجلس شورای اسلامی، سوء مدیریت در بخش اقتصادی و رشد نقدینگی و تورم، عدم شفافیت در فضای اقتصادی و کسب و کار، افزایش فشار ناشی از تحریم‌ها به دلیل تأثیرات روانی آن، اتخاذ سیاست‌های عوام‌پسند و ضعیف‌شدن سرمایه اجتماعی را مهم‌ترین عوامل بروز مشکلات از دیدگاه صاحب‌نظران اقتصادی عنوان کرد.

بیاتیان، شاهد مدعای خود را مشکلات صنایع خودروسازی ذکر کرد و گفت: این صنعت به علت عدم دریافت سهم خود از قانون هدفمندی یارانه‌ها در حال رکود و ورشکستگی است و مقصر آن نه تحریم‌ها که خود ما هستیم.

وی با تأکید بر وجود محیط سرمایه‌گذاری نامطمئن و کاهش امنیت در سرمایه‌گذاری، از صنعت به عنوان مستأجر بانک‌ها یاد کرد و افزود: بانک‌ها به جای تشویق سرمایه‌گذاران نزول‌خوار شده‌اند.

نماینده مردم بیجار در مجلس با اشاره  به پیگیری طرح حمایت از تولید ملی در کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی خاطر نشان کرد: اگر چه اجرای این طرح سالانه 10 هزار و 352 میلیارد تومان بار مالی به همراه دارد، اما توان نجات صنعت و تولید را دارا است.

بیاتیان، کاهش مالیات‌ها از 25 به 15 درصد، کاهش حق بیمه کارفرما از 25 به 6 درصد، افزایش سرمایه بانک‌های تخصصی از محل وجوه هزینه شده، امکان تأخیر در پرداخت حقوق ورودی تا یک سال، تعلیق بدهی بانکی مالیاتی و تأمین اجتماعی به مدت 3 سال را برخی از موارد مطرح در این طرح نام برد.

وی با اشاره به رونق تولید ملی در کوتاه مدت در صورت اجرای این طرح اظهار کرد: زمانی که مقام معظم رهبری بر لزوم توجه به بخش تولید تأکید می‌کنند پس باید همگی در راستای تحقق این مهم تلاش کنیم.

نماینده بیجار در پایان با اشاره به نیاز کردستان به توجه جدی‌تر از سوی دولت یازدهم، خاطرنشان کرد: امروز کردستان از قلب پایتخت امن‌تر و بهترین مکان برای سرمایه‌گذاری است.

انتهای پیام/79012/ط40/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول