اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

با شروع ماه رمضان و در راستای کنترل بهداشت صورت گرفت

اجرای طرح ویژه تشدید و نظارت بر بهداشت محیط در کهگیلویه

طرح ویژه بهداشت محیط مرکز بهداشت کهگیلویه با هدف تشدید نظارت بر فعالیت مراکز تهیه و توزیع مواد غذایی در سطح شهرهای دهدشت، چرام ، لنده ،سوق و قلعه رئیسی از امروز آغاز شده است.

اجرای طرح ویژه تشدید و نظارت بر بهداشت محیط در کهگیلویه

به گزارش خبرگزاری فارس از کهگیلویه،مانور گشت رمضان به منظور نظارت و کنترل بهداشت محیط در سطح شهرستان صبح امروز از مرکز بهداشت و درمان کهگیلویه به سمت واحدهای فروش اقلام غذایی در دهدشت اجرا شد.

سید محمدهاشم طاعتی در حاشیه مانور گشت رمضان در گفت‌وگو با خبرنگار فارس با اشاره به فرارسیدن ماه مبارک رمضان و لزوم نظارت بر مواد غذایی اظهار داشت: در آستانه ماه مهمانی خدا طرح تشدید و نظارت بر بهداشت محیط واحدهای فروش در راستای کنترل مواد غذایی در شهر دهدشت اجرا می‌شود.

رئیس مرکز بهداشت کهگیلویه خاطرنشان کرد: در این طرح برخی از فعالیتهای خاص واحدهای تولیدی مواد غذایی  از جمله تهیه و فروش زولبیا، بامیه، انواع شیرینی سنتی ، آش ، حلیم مورد نظارت کارشناسان مرکز بهداشت شهرستان قرار می‌گیرند.

طاعتی با بیان اینکه اجرای این طرح از امروز در سطح شهر دهدشت آغاز شده گفت: کارشناسان با حضور در واحدهای فروش مواد غذایی بهداشت مواد را مورد بازرسی و کنترل قرار می‌دهند.

وی با اشاره به برگزاری مجالس افطاری و مراسم احیاء شب های قدر در مساجد و اماکن مذهبی تصریح کرد: فاکتورهای محیطی مضر برای سلامت انسان، شناخت و پیشگیری و رفع اثرهای ناشی از این عوامل مورد تأکید است.

طاعتی ادامه داد: به همین منظور طرح ویژه بهداشت محیط مرکز بهداشت شهرستان با هدف تشدید نظارت بر فعالیت مراکز تهیه و توزیع مواد غذایی در سطح شهرهای دهدشت، چرام، لنده ،سوق و قلعه رئیسی از امروز آغاز شده است.

این مسئول اجرای طرح نظارت را تا پایان ماه رمضان عنوان کرد و افزود: کارشناسان و بازرسان بهداشت همه روزه از ساعت 8 صبح تا 10 شب به اجرای طرح تشدید و نظارت بر مواد غذایی می‌پردازند.

وی با بیان اینکه تعداد 20 نفر از کارشناسان بهداشت محیط کار نظارت و بازرسی مواد غذایی را برعهده دارند اضافه کرد: مرکز بهداشت کهگیلویه در قالب10 گروه ویژه به کار بازرسی و نظارت بر اماکن تهیه و توزیع مواد غذایی می پردازند.

رئیس مرکز بهداشت کهگیلویه با اشاره به بروز گرمای شدید و احتمال شیوع بیماریهای مرتبط گفت: از بازرسان بهداشت محیط خواسته شد با هماهنگی‌های انجام شده بر عملکرد بهداشتی  مراکز تهیه و توزیع مواد غذایی کنترل و نظارت ویژه داشته باشند.

این مسئول متذکر شد: به منظور پیشگیری از بروز بیماری‌ها  از عرضه زولبیا ، بامیه و شیرینی‌های سنتی ویژه ماه مبارک رمضان و خرما بصورت فله‌ای و روباز و یا در بسته بندی‌های غیر مجاز از قبیل جعبه‌های شیرینی غیر بهداشتی و غیر استاندارد و کیسه‌های بازیافتی جلوگیری می‌شود.

طاعتی توزیع  سبزی و سالاد همراه غذا در مساجد و نذورات را منوط به رعایت مراحل سالم‌سازی دانست و اذعان داشت: توزیع مواد غذایی پخته شده فقط به صورت گرم و تازه صورت پذیرد و از نگهداری مواد غذایی پخته شده در شرایط محیط به مدت بیش از چهل و پنج دقیقه جلوگیری شود.

انتهای پیام/82016/ن30/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول