اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در چهارمین همایش بین‌المللی فرصت‌های سرمایه‌گذاری استان آذربایجان‌شرقی

شهرداری مرند موفق به عقد قرارداد با 11 سرمایه‌گذار خارجی و داخلی شد

شهرداری مرند در چهارمین همایش بین‌المللی فرصت‌های سرمایه‌گذاری استان آذربایجان‌شرقی موفق به عقد قرارداد با 11 سرمایه‌گذار داخلی و خارجی شد.

شهرداری مرند موفق به عقد قرارداد با 11 سرمایه‌گذار خارجی و داخلی شد

به گزارش خبرگزاری فارس از مرند، سیدرضا هاشمی بعد از ظهر امروز در بازدید از نمایشگاه همایش فرصت‌های سرمایه‌گذاری در گفت‌و‌گو با خبرنگاران اظهار داشت: با توجه به اینکه شهرداری مرند در جذب سرمایه‌گذار در همایش‌های قبل موفق عمل کرده بود در این همایش هم با حضور گسترده توانست با 11 سرمایه‌گذار داخلی و خارجی عقد قرارداد کند.

وی افزود: این قراردادها و سرمایه‌گذاری‌ها بیشتر در بخش‌های گردشگری – خدماتی – عمرانی – درمانی و بهداشتی – تجاری و مسکونی و مسیرگشایی است که بالغ بر 105 میلیارد تومان بوده است.

فرماندار مرند نیز در بازدید از این نمایشگاه با اشاره به ظرفیت‌های موجود در شهرستان مرند از نظر توسعه بخش کشاورزی و صنعتی یادآور شد: فرمانداری مرند برای جذب سرمایه‌گذار و سرمایه‌گذاری در این شهرستان از کلیه سرمایه‌گذاران دعوت کرده و در این زمینه کلیه دستگاه‌ها، ادارات و نهادهای شهرستان مرند برای همکاری‌های لازم و مشارکت در امر سرمایه‌گذاری حاضر هستند.

بهنام رضوانی افزود: فرمانداری مرند زمین رایگان در اختیار سرمایه‌گذارانی که در این شهرستان سرمایه‌گذاری کنند، قرار می‌دهد.

نماینده مردم مرند و جلفا نیز گفت: با وجود منطقه آزاد ارس و معادن کائولن زنوز و کارخانه کمپوست همچنین قرار گرفتن مرند در مسیر ترانزیت اروپا و آسیا، این شهرستان در امر سرمایه‌گذاری برای توسعه اقتصاد و ایجاد اشتغال پایدار می‌تواند نقش مهمی داشته باشد.

محمد حسن‌نژاد، برگزاری این همایش‌ها را فرصت مناسبی برای شناساندن ظرفیت‌های موجود در منطقه دانست.

وی افزود: شهرستان‌های مرند و جلفا به لحاظ قرار گرفتن در منطقه مرزی و جاده ترانزیتی به عنوان شاهرگ اتصال ایران به کشورهای ترکیه - گرجستان - ارمنستان- آذربایجان و کشورهای آسیای میانه هستند که در ایجاد تبادل کالا نقش مهم دارند.

حسن‌نژاد گفت: ارتباط ریلی و زمینی راحت از طریق مرند در ایجاد اشتغال پایدار، رونق اقتصادی و تجارت تاثیرگذار است.

عضو شورای پول و اعتبار اظهار کرد: ظرفیت‌هایی که در مرند و جلفا با وجود منطقه آزاد ارس در زمینه‌های کشاورزی و صنعتی وجود دارد، می‌تواند زمینه مساعد را برای سرمایه‌گذاران در منطقه هموار کند.

وی افزود: در جذب سرمایه‌گذاری سرمایه‌داران داخلی و خارجی، مسئولان شهرستان آمادگی خودشان را در ایجاد بسترهای مناسب سرمایه‌گذاری اعلام کرده و دست همه آنان را به گرمی می‌فشارند.

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس، از تصویب منطقه ویژه اقتصادی مرند در کمیسیون اقتصادی خبر داد و گفت: در حال حاضر با پیشنهاد و تصویب اعضای کمیسیون به زودی این طرح در صحن علنی مجلس مطرح شده و با تصویب آن تحول مهم اقتصادی باعث ایجاد اشتغال پایدار در منطقه خواهد شد.

استاندار آذربایجان‌شرقی نیز در بازدید از غرفه شهرداری مرند گفت: شهرستان مرند یکی از شهرستان‌های مهم برای جذب سرمایه‌گذاران در سال‌های اخیر بوده که توانسته به خوبی رشد و توسعه یابد.

احمد علیرضابیگی اظهار کرد: در چهارمین همایش بین‌المللی فرصت‌های سرمایه‌گذاری، 12 شهر از شهرداری‌های استان حضور داشتند و این یک گام مهمی برای شناساندن ظرفیت‌های موجود در شهرستان است.

انتهای پیام/60001/ع30/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول