اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فرماندار بجنورد:

اعتیاد ریشه آسیب‌های اجتماعی است/ بلایی بدتر از مواد مخدر نیست

فرماندار بجنورد با اشاره به اینکه امروز مواد مخدر به عنوان پدیده عصیانگر جامعه ما را مورد تهدید قرار داده است، گفت: به طور حتم اعتیاد ریشه آسیب‌های اجتماعی بوده و بلایی بدتر از مواد مخدر نیست.

اعتیاد ریشه آسیب‌های اجتماعی است/ بلایی بدتر از مواد مخدر نیست

به گزارش خبرگزاری فارس از بجنورد، سید‌محمد پاکمهر بعد از ظهر امروز در نشست با شماری از مدیران این شهرستان اظهار کرد: اعتیاد،‌ طلاق، خودکشی، درگیری‌ها، قتل، سرقت، همه و همه جزو آسیب‌هایی بوده که ریشه در آسیب بنیان کن اعتیاد دارد.

وی تصریح کرد: اعتیاد نه تنها یک آسیب بلکه به عنوان یک بحران در جوامع مطرح است و آن را باعث تهدید سایر بخش‌ها تلقی می‌کند.

پاکمهر با تاکید بر اینکه اعتیاد یک معضل بزرگ است که با امنیت ارتباط مستقیم دارد، افزود: این پدیده اجتماعی باید با تدابیر لازم در بخش‌های پیشگیری، درمان و برخورد مدیریت شود.

وی از اعتیاد به عنوان زلزله خاموش یاد کرد و گفت: 170 کشور و 250 میلیون نفر به این پدیده مبتلا بوده و عامل ویرانگر جوامع به شمار رفته که هر روز با چهره‌ای جدید وارد عرصه می‌شود.

به گفته فرماندار بجنورد، هیچ بلایی بدتر از مواد مخدر وجود نداشته و در کنار قاچاق اسلحه، نفت و توریسم بیشترین درآمد را نصیب قاچاقچیان می‌کند.

وی تصریح کرد: اعتیاد یک بحران اجتماعی بوده که زمان زیادی را از دولت‌ها برای مقابله با این پدیده خطرناک گرفته است.

پاکمهر با اشاره به اینکه امروز اقدامات خوبی در حوزه‌های پیشگیری، درمان و مقابله صورت می‌گیرد، افزود: راه اندازی اردوگاه کاردرمانی معتادان در بجنورد از جمله این اقدامات بوده که تاکنون شمار قابل توجهی از افراد پاک و به خانواده بازگشته‌اند.

وی فعالیت ده‌ها کلینیک و TC در بجنورد را از دیگر ظرفیت‌های بخش درمان عنوان کرد و گفت: در کنار این اقدامات فعالیت‌های پیشگیری از اعتیاد در محیط‌های مختلف آموزشی، کاری از سوی شورای هماهنگی مواد مخدر انجام می‌شود.

* بودجه تملک دارایی بجنورد ابلاغ خواهد شد

فرماندار بجنورد در بخش دیگری ابلاغ بودجه تملک دارایی این شهرستان را از برنامه‌های کاری در روزهای آینده عنوان کرد.

وی افزود: در این راستا کمیته برنامه ریزی شهرستان تشکیل و نسبت به اختصاص اعتبارات به بخش‌های مختلف اقدام می‌کند.

پاکمهر یکی از مهم‌ترین اولویت‌های اختصاص اعتبارات به دستگاه‌های مختلف را تکمیل پروژه‌های نیمه تمام عنوان کرد.

نماینده عالی دولت در بجنورد اظهار امیدواری کرد تا با ابلاغ این اعتبارات بخشی از اعتبارات نیمه تمام شهرستان امسال به سرانجام برسد.

* مردم پاسخ دندان شکنی را در 24 خرداد به دشمنان نظام دادند

فرماندار بجنورد همچنین حماسه سیاسی مردم در مشارکت حداکثری در انتخابات 24 خرداد را برشمرد و گفت: این میزان مشارکت پاسخ دندان شکنی به تلاش‌های دشمنان برای حضور کم‌رنگ مردم در انتخابات بود.

وی با بیان اینکه این حضور سرافکندگی و ناامیدی دشمنان نظام اسلامی را در پی داشت، افزود: انتخابات ما با سلامت کامل و در سایه امنیت و آرامش برگزار شد و کوچک‌ترین مسئله‌ای نداشت.

پاکمهر با بیان اینکه چه در قبل از انتخابات و چه در حین و همچنین بعد از انتخابات، با حضور دستگاه‌های مختلف امنیتی شرایط لازم برای برگزاری انتخابات باشکوه فراهم شد، از تلاش تمامی دست اندر کاران امر انتخابات قدردانی کرد.

انتهای پیام/63002/ش40/گ1003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول