اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فرمانده انتظامی فیروزکوه خبر داد

افزایش تصادفات رانندگی در فصل تابستان/ مردم مراقب باشند

فرمانده انتظامی شهرستان فیروزکوه از افزایش تصادفات رانندگی در فصل تابستان خبر داد و گفت: مردم مراقب هشدارهای پلیس باشند.

افزایش تصادفات رانندگی در فصل تابستان/ مردم مراقب باشند

به گزارش خبرگزاری فارس از شرق استان تهران به نقل از روابط عمومی فرماندهی انتظامی شهرستان فیروزکوه، علیرضا واحدی در نشستی با مسئولان پلیس فیروزکوه اظهار کرد: بخش قابل توجهی از حوادث فصل تابستان به تصادفات رانندگی به ویژه در جاده‏های بین‏شهری مربوط می‏شود که سه عامل انسانی، راه و خودرو در اینگونه حوادث نقش دارند.

واحدی ادامه داد: عواملی همچون حالت و نگرش راننده، میزان مهارت‏های فردی در نشان دادن عکس‏العمل‏های مناسب و میزان پذیرش خطر و درک شرایط آن از مهم‏ترین فاکتورهای انسانی در زمینه کاهش یا افزایش تصادفات رانندگی است.

وی بیان داشت: مواردی همچون سرعت و سبقت غیرمجاز، نقش کمربند ایمنی، توجه نکردن به علائم راهنمایی و رانندگی و نداشتن توجه کافی به جلو، از مهم‏ترین تخلفات حادثه‏ساز در جاده‏ها هستند که به عملکرد راننده بستگی دارند.

فرمانده انتظامی شهرستان فیروزکوه تأکید کرد: در این میان، تخلفات سرعت غیرمجاز و غیرمطمئن بیشترین نقش را در تصادفات رانندگی دارد.

وی گفت: تحقیقات متعدد نشان داده که سرعت غیرمجاز احتمال تصادف و شدت و سختی جراحات را افزایش می‏دهد.

فرمانده انتظامی شهرستان فیروزکوه افزود: مواردی همچون خواب‏آلودگی و مصرف مشروبات الکلی و مواد مخدر که منجر به کاهش هوشیاری راننده می‏شود، سلامت و امنیت خانواده‏ها را با خطر بسیار جدی مواجه می‏سازد.

وی، توجه به وضعیت راه‏ها و خودرو را از دیگر نکات مهم حین سفر برشمرد و گفت: کپسول اطفای حریق و جعبه کمک‏های اولیه از دیگر وسایلی هستند که همراه داشتن آنها در طول سفر به هموطنان توصیه می‏شود.

انتهای پیام/2568/ذ/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول