اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

شهردار دماوند خبر داد

اجرای طرح ضربتی جمع‏آوری سد معبر در شهر دماوند

شهردار دماوند از اجرای طرح ضربتی جمع‏آوری سد معبر در سطح شهر دماوند با تشکیل تیمی فعال همراه با رعایت تمام اصول اخلاقی خبر داد.

اجرای طرح ضربتی جمع‏آوری سد معبر در شهر دماوند

به گزارش خبرگزاری فارس از شرق استان تهران به نقل از روابط عمومی شهرداری دماوند، مرتضی همتی اظهار کرد: یکی از اقدامات شهرداری در سطح شهر، ساماندهی اصناف در تمام بخش‏ها به ویژه ساماندهی سد معبر است که این مهم طی روزهای اخیر با اجرای طرح ضربتی به طور جدی پیگیری می‏شود.

شهردار دماوند تصریح کرد: در مبارزه با این پدیده باید مولفه‌های اجتماعی، فرهنگی و ارشادی بر نگاه امنیتی غالب باشد؛ اما این به معنای خودداری شهرداری در برخورد قاطع با متخلفان نیست.

وی، سد معبر را تضییع حقوق شهروندان و ایجاد چهره نامناسب در شهر دانست و خاطرنشان کرد: در رفع سد معبر باید کسبه و صاحبان مغازه‌ها پیش‏گام باشند و در کنار آن نیز مسئولان مربوطه چون نیروی انتظامی به عنوان ضابط قضایی این مهم را مورد توجه قرار دهند.

همتی بیان داشت: در کنار ایجاد سد معبر توسط کسبه با اشغال پیاده‌روهای مقابل مغازه، فروشندگان خودرویی و دست‏فروشان نیز بر معضلات این مهم افزوده‏اند که لازم است در کنار برخوردهای شهرداری، همکاری دیگر نهادهای مربوطه چون مجمع امور صنفی و دستگاه‌های انتظامی و امنیتی را در رفع این معضل داشته باشیم.

وی با بیان اینکه ستاد ساماندهی سد معبر در شهرداری می‏تواند نقش مؤثری را در ساماندهی و یا برخورد با مسدود کردن معابر سطح شهر ایفا کند، افزود: با همت ستاد ساماندهی سد معبر در سطح شهر، تاکنون کسبه‏ای که موجب سد معبر شده، مورد شناسایی قرار گرفتند که با اجرای طرح ضربتی این مهم بیش از پیش مورد توجه قرار خواهد گرفت.

شهردار دماوند استمرار در حل مشکل سد معبر را لازم و ضروری دانست و افزود: برای رفع معضل سد معبر در سطح شهر لازم است در کنار برخورد قاطعانه، استمرار را نیز در دستور کار داشته باشیم تا این مهم برای کسبه نهادینه شود.

همتی با اشاره به تبصره یک بند دو ماده 55 قانون شهرداری‏ها در خصوص ممنوعیت سد معابر عمومی و اشغال پیاده‏روها و استفاده غیرمجاز آنها و میدان‏ها و ... برای کسب و یا سکنی و یا هر نحو دیگر تصریح کرد: اجرای قانون سد معبر ضمن تامین و حفظ حقوق شهروندان، موجب زیبایی معابر سطح شهر و نیز آرامش و آسایش آنان می‏شود.

انتهای پیام/2568/ذ/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول