اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

به منظور بهره‌مندی از ظرفیت دانشگاهی و فناوری‌های نوین در صنعت برق

شرکت برق باختر و دانشگاه صنعتی امیرکبیر تفاهم‌نامه همکاری امضا کردند

به منظور بهره‌مندی هرچه بیشتر از ظرفیت و امکانات دانشگاهی و استفاده از فناوری‌های نوین در عرصه صنعت برق، شرکت برق منطقه‌ای باختر با دانشکده مهندسی برق دانشگاه صنعتی امیرکبیر تفاهم‌نامه همکاری امضا کرد.

شرکت برق باختر و دانشگاه صنعتی امیرکبیر تفاهم‌نامه همکاری امضا کردند

به گزارش خبرگزاری فارس از اراک مدیر عامل شرکت برق منطقه‌ای باختر بعدازظهر امروز در جلسه‌ای که به منظور تبیین بیشتر اهداف این تفاهم نامه تشکیل شد، با توجه به ویژگی‌های حوزه عملیات کاری برق باختر و تغییر و تحولات پیش‌ روی صنعت برق و لزوم توجه به آنها گفت: صنعت برق بخش عمده‌ای از وضعیت مطلوب فعلی خود را مرهون خدمات اساتید دانشگاهی است و حفظ و گسترش همکاری با دانشگاه‌ها و مراکز علمی به منظور بهره‌گیری از فناوری‌های نوین در انسجام و پایداری شرکت برق منطقه‌ای باختر ضروری است.

آرش کردی بر ضرورت تقویت و تحکیم ارتباط بین صنعت برق و دانشگاه تأکید کرد و اظهار داشت: با توجه به روند هوشمندسازی شبکه‌های انتقال، فوق توزیع و توزیع و بهره‌گیری از اتوماسیون، نرم‌افزارها و سخت‌افزارهای متعدد در زمینه کنترل شبکه برق، وجود نیروی انسانی متخصص و مجرب و باانگیزه از ضروریات است؛ همچنین از مزیت‌های مهم این شرکت ایجاد ارتباط، حفظ و گسترش همکاری با دانشگاه‌ها و مراکز علمی است.

وی تصریح کرد: امروزه سرعت روند تغییر و تحولات در عرصه علوم فنی به ویژه صنعت برق بسیار چشمگیر است و در این راستا ارائه خدمات هرچه مناسب‌تر در زمینه برق‌رسانی به جامعه نیاز به همکاری و استفاده از دانشگاه‌ها و مراکز علمی دارد که در این راستا باید از تحولات علمی روز حداکثر بهره‌مندی را داشته باشیم و شرکت‌های برق به منظور بهره‌گیری مطلوب از این تغییرات و ارتقای جایگاه خود برای خدمت‌رسانی بهتر آمادگی کامل دارند.

مدیر عامل شرکت برق منطقه‌ای باختر به وضعیت شبکه برق منطقه‌ای باختر و همچنین میزان و نوع مصرف انرژی مشترکین و متقاضیان جدید در منطقه و اثرات آتی آنها بر شبکه انتقال و فوق توزیع پرداخت و بیان داشت: شرکت برق منطقه‌ای باختر از لحاظ استفاده از تکنولوژی‌های روز مجهز به سیستم DCS و ایستگاه‌های برق GIS است.

رئیس دانشکده مهندسی برق دانشگاه امیرکبیر نیز در این جلسه با ابراز خرسندی از بستر فراهم شده در خصوص توسعه روابط صنعت با دانشگاه به وجود مزیت‌ها و ظرفیت‌های دانشکده برق از جمله وجود آزمایشگاه‌های مختلف، پژوهشکده‌ها، امکانات برگزاری کنفرانس‌های علمی و وجود اساتید مجرب در دانشکده برق دانشگاه صنعتی امیرکبیر اشاره کرد و ابراز داشت: دانشکده مهندسی برق از قدیمی‌ترین دانشکده‌های دانشگاه صنعتی امیرکبیر است که با پتانسیل بالای علمی اساتید و دانشجویان توانسته است با فارغ‌التحصیل کردن چندین هزار مهندس و دکتر باکیفیت، خدمات ارزنده‌ای به جامعه علمی، صنعتی کشور ارائه دهد؛ همچنین بیشترین ارتباطات را با صنعت برق کشور دارد.

حسین عسکریان ابیانه اضافه کرد: فعالیت این دانشکده با چهار گرایش الکترونیک، قدرت، کنترل و مخابرات و در مقطع کارشناسی ارشد در یازده گرایش و مقطع دکتری نیز در چهار گرایش خدمات آموزشی و پژوهشی ارائه می‌دهد؛ همچنین این دانشکده در بعد پژوهشی و انجام پروژه‌های تحقیقاتی- صنعتی بسیار فعال بوده و دارای چهار قطب علمی و دو پژوهشکده وابسته به آنهاست.

مسئولان دانشکده برق دانشگاه امیرکبیر از امکانات و تجهیزات برق باختر و همچنین آزمایشگاه‌های DCS، رله و حفاظت، روغن و ایستگاه برق 400 کیلوولت انجیرک بازدید کردند.

انتهای پیام/87002/ذ30/ث3001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول