اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در همایش ترک اعتیاد گرمسار عنوان شد

ضرورت از بین رفتن نگاه منفی به فرد معتاد

در همایش ترک اعتیاد گرمسار عنوان شد که نگاه منفی به فرد معتاد باید از بین برود، چرا که معتادان نیاز به اعتماد دارند.

ضرورت از بین رفتن نگاه منفی به فرد معتاد

به گزارش خبرگزاری فارس از استان سمنان به نقل از روابط عمومی اداره کل بهزیستی استان سمنان، همایش ترک اعتیاد به مناسبت هفته جهانی مبارزه با مواد مخدر در شهرستان گرمسار برگزار شد.

در این همایش یک روانشناس با اشاره به بحث اعتیاد، انواع و چگونگی مبتلا شدن به آن اظهار داشت: اعتیاد نوعی بیماری روانی تکرار شونده است که فرد معتاد علی‏رغم تمام عوارض مصرف داروی مخدر، آن را خریداری و بدون اراده مصرف می‏کند.

جلال امینی با بیان اینکه مراحل اعتیاد شامل سه مرحله آشنایی، شک و مقاومت و اعتیاد است، افزود: از بین بردن نگاه منفی به فرد معتاد مهم‏ترین کمک محسوب می‏شود، زیرا افراد معتاد نیاز به اعتماد دارند.

در ادامه یک متخصص قطع وابستگی شیمیایی نیز افزود: نجات یک بیمار، نجات یک جامعه محسوب می‏شود.

عباس فتحی با بیان اینکه برای نداشتن فرزندان معتاد نیازمند آموزش‏های لازم هستیم، اظهار داشت: آموزش موجب اطلاعات، آگاهی کافی و رشد می‏شود.

مددیار و مشاور اعتیاد که خود یک فرد بهبود یافته است، طرد کردن و محبت بیش از حد را دو عامل اساسی در عدم ترک اعتیاد دانست و از مسئولان و مردم خواستار کمک به افراد معتاد شد.

گفتنی است؛ این همایش به منظور ارایه اطلاعات و آگاهی در زمینه پیشگیری و درمان بیماری اعتیاد با همکاری اداره بهزیستی، شبکه بهداشت، هلال احمر و دو موسسه غیردولتی رهپویان آفتاب سلامت و پیک بهار امید به مناسبت هفته جهانی مبارزه با مواد مخدر با حضور مسئولان و خانواده‏های بهبود یافته در سالن هلال احمر شهرستان گرمسار برگزار شد.

انتهای پیام/2249/ب/ث3001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول