اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

با حضور 320 عضو هیئت علمی

طرح ضیافت اندیشه ویژه اساتید دانشگاه شهید باهنر برگزار می‌شود

مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه شهید باهنر کرمان گفت: طرح ضیافت اندیشه در دانشگاه شهید باهنر کرمان از 22 تیرماه به مدت 10 روز اجرا می‌شود.

طرح ضیافت اندیشه ویژه اساتید دانشگاه شهید باهنر برگزار می‌شود

به گزارش خبرگزاری فارس از کرمان، حجت‌‌الاسلام محمد سلطان‌مرادی پیش از ظهر امروز در جمع خبرنگاران با اشاره به اجرای طرح ضیافت اندیشه ویژه اساتید در دانشگاه شهید باهنر کرمان اظهار داشت: در هر نظام آموزشی پیشرفته توجه به دو مقوله تعلیم و تربیت امری ضروری است.

مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه شهید باهنر کرمان تصریح کرد: تعلیم و تربیت اساس و بنیادی هستند که قوام و پایداری دین و جامعه به آنها بستگی دارد که علاوه بر انتقال سرمایه‌های علمی و فرهنگی از نسلی به نسل دیگر زمینه‌ساز رشد و حیای افراد می‌شود.

وی افزود: تربیت و توسعه اخلاق فرهنگی به عنوان فعالیت روح تعالیم نیازمند توجه ویژه برای ارتقای سطح فرهنگی و حیات اجتماعی، سیاسی و اقتصادی جامعه است که شورای عالی انقلاب فرهنگی به منظور تحقق این اهداف و ترغیب اعضای هیئت‌های علمی دانشگاه‌ها و موسسات پژوهشی برنامه‌ای را پیش‌بینی کرده است تا اساتید ضمن تعلیم به بعد تربیتی هم توجه کنند.

*توجه به امر تربیتی در کنار تعلیم و تدریس

سلطان‌مرادی اذعان داشت: اعضای هیئت علمی آموزشی در کنار مسائل تخصصی هر رشته‌ای می‌توانند به تربیت دانشجویان هم بپردازند که شورای عالی انقلاب فرهنگی آیین‌نامه‌ای را تدارک دیده است تا یک عضو هیئت علمی بتواند به تدوین مقاله علمی با رویکرد اسلامی در حوزه‌های مختلف مشغول شود.

وی به فعالیت‌ها و همکاری‌های موثر اساتید برای اجرای سیاست‌های کلی برنامه‌های پنج ساله در اسلامی کردن دانشگاه‌ها اشاره کرد و گفت: اعضای هیئت علمی با ارائه مشاوره فرهنگی می‌توانند همکاری موثر با تشکل‌های قانونمند دانشگاهی و نهادهای فعال فرهنگی در جامعه داشته باشند.

سلطان‌مرادی مسئولیت‌پذیری اساتید در هدایت و نگرش‌های فرهنگی را موثر دانست و عنوان کرد: از شخصیت یک استاد پایبندی به اسلام، صداقت و امانتداری، ضابطه‌مندی، التزام عملی به ولی‌فقیه و قانون اساسی انتظار می‌رود.

*برگزاری کارگاه‌های معرفت‌افزایی برای اساتید

این مسئول از جمله برنامه‌های پیش‌بینی شده برای ارتقای سطح فرهنگی اعضای هیئت علمی دانشگاه‌ها را شرکت در کارگاه‌های معرفت‌افزایی بیان کرد که با روش تدریس، شیوه‌های ارزیابی فعالیت‌های آموزشی، مدیریت تحقیق، اطلاعات روز دنیا و کشور آشنا می‌شوند.

وی ابراز داشت: دوره‌های معرفتی با معرفت‌شناسی اسلامی، فلسفه علم و اصول تربیت اسلامی، تاریخ علم و تمدن اسلامی طبق آیین‌‌نامه شورای انقلاب فرهنگی برای اساتید برگزار می‌شود که استاد را در اندیشه‌های سیاسی و اصول تعلیم و تربیت یاری می‌رساند.

*آغاز طرح ضیافت اندیشه استادان از چهارم ماه رمضان

مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه شهید باهنر کرمان با اشاره به اجرای طرح ضیافت اندیشه استادان و نخبه‌های دانشگاهی خاطرنشان کرد: این طرح در برخی از دانشگاه‌های کشور به تناسب امکانات پیش از ماه مبارک رمضان آغاز شده است که در دانشگاه شهید باهنر کرمان از 22 تیرماه مصادف با چهارم ماه رمضان به مدت 10 روز اجرا می‌شود.

وی با اشاره به اجباری نبودن این طرح برای اساتید عنوان کرد: با توجه به اینکه سومین سال متوالی این طرح در حال اجرا شدن است و استادان به اختیار خود شرکت می‌کنند و با وجود کاستی‌های این طرح رضایت آنها جلب شده و مورد استقبال قرار گرفته است.

*درخواست اساتید برای آموزش اخلاق حرفه‌ای در طرح ضیافت اندیشه

وی موضوعات طرح ضیافت اندیشه را معرفت‌افزایی، تعلیم و تربیت، اندیشه سیاسی و اخلاق کاربردی برشمرد و به دلیل درخواست اساتید اخلاق حرفه‌ای نیز به این عناوین افزوده شده است که اساتید با حضور معرفتی خود موجب غنای این کارگاه‌ها می‌شوند.

سلطان‌مرادی تصریح کرد: 320 نفر از اعضای هیئت علمی دانشگاه شهید باهنر کرمان در 14 گروه 30 تا 35 نفره این کارگاه‌ها شرکت می‌کنند و این طرح نسبت به حضور 250 نفره در سال گذشته رشد متناسبی داشته است.

به گزارش فارس، اهدای بسته‌های فرهنگی، اقامه نماز جماعت، برگزاری جشن میلاد امام حسن مجتبی (ع)، ضیافت افطاری، بحث و تفسیر قرآن کریم، جزءخوانی قرآن پس از نماز ظهر، نقد فیلم با مضامین سیاسی توسط کارشناسان خبره، نشست‌های علمی با محوریت قرآن کریم، هم‌اندیشی در معضلات کشور، برپایی نمایشگاه‌های کتاب و محصولات نرم‌افزاری و اجرای مسابقات ورزشی در شب‌ها از جمله برنامه‌های تدارکاتی ویژه اساتید در طرح ضیافت اندیشه ماه رمضان است.

انتهای پیام/80028/س40

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول