اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون سیاسی اجتماعی فرمانداری بیرجند:

فضای مجازی، نسل جدید روابط اجتماعی است

معاون سیاسی اجتماعی فرمانداری بیرجند گفت: فضای مجازی نسل جدیدی از فضای روابط اجتماعی است که جای خود را در زندگی مردم باز کرده است.

فضای مجازی، نسل جدید روابط اجتماعی است

به گزارش خبرگزاری فارس از بیرجند، سید محمدزمان ابطحی پیش از ظهر امروز در کارگروه اجتماعی فرهنگی شهرستان بیرجند اظهار کرد: امروزه خانواده ایرانی در سبد فرهنگی خود با شبکه‌های ماهواره‌ای، فضای مجازی و رسانه‌های مدرن مواجه است.

وی با بیان اینکه فضا‌های مجازی هر کدام بخشی از فرآیند تاثیرگذاری در خانواده را هدف گرفته است، ادامه داد: همچنین برخی از شبکه‌های ماهواره‌ای تمام توان خود را بر مقوله خانواده گذاشته‌اند.

ایجاد حس هم‌ذات‌پنداری در سریال‌های خارجی

معاون سیاسی اجتماعی فرمانداری بیرجند با اشاره به پیام برنامه‌های شبکه‌های ماهواره‌ای اذعان داشت: ترویج خانواده‌های بی‌سامان و لجام گسیخته در مقابل ساختار خانواده، عادی‌سازی خیانت همسران به یکدیگر و عادی جلوه دادن روابط دختر و پسر پیش از ازدواج از این برنامه‌ها است.

ابطحی با بیان اینکه جامعه ما علاوه بر شبکه‌های ماهواره‌ای با سیل عظیم دی‌وی‌دی‌های سریال‌های خارجی مواجه است، یادآور شد: بیشتر این سریال‌ها در مقوله زن و خانواده با ترویج فرهنگ بی‌حیایی و بی‌عفتی فعالیت می‌کنند.

وی افزود: این امکان وجود دارد مخاطب با محتوای ارائه شده در سریال‌های خارجی احساس هم‌ذات‌پنداری کند.

سبد فرهنگی خانواده ایرانی دچار تغییر است

معاون سیاسی اجتماعی فرمانداری بیرجند با بیان اینکه مخاطب ایرانی با رسانه‌های مدرن مانند اینترنت و تلفن همراه که مجهز به پیامک و بلوتوث است، نیز مواجه است، متذکر شد: با این شرایط سبد فرهنگی خانواده ایرانی دچار تغییرات فراوانی است.

ابطحی با بیان اینکه تمام تلاش فضای مجازی ترویج سبک زندگی مدرن است، تصریح کرد: خاستگاه این سبک زندگی تمدن غرب است.

وی اضافه کرد: ترویج این شیوه از زندگی تمام مولفه‌های تمدن غرب را شایع کرده و بی‌سامانی را در فرهنگ کشور افزایش می‌دهد.

گروه‌های اجتماعی متفاوت با فضای مجازی ارتباط دارند

معاون سیاسی اجتماعی فرمانداری بیرجند با بیان اینکه تاثیرات فضای مجازی قابل توجه است، گفت: فضای مجازی بخش بزرگی از جوانان و نوجوانان جامعه را درگیر کرده است.

ابطحی فضای مجازی را نسل جدیدی از فضای روابط‌ اجتماعی دانست و ادامه داد: با اینکه فضای مجازی از عمر زیادی برخوردار نبوده ولی توانسته است، جای خود را در زندگی مردم پیدا کند.

وی اذعان داشت: مردم در سنین مختلف و از گروه‌های اجتماعی متفاوت در فضای مجازی و از فاصله‌های دور در دنیای واقعی با هم ارتباط برقرار می‌کنند.

انتهای پیام/69010/و30/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول