اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در راستای حفاظت از عرصه‏های منابع طبیعی

تفاهم‏نامه منابع طبیعی و سپاه استان سمنان امضا شد

تفاهم‏نامه منابع طبیعی و سپاه استان سمنان در راستای حفاظت از عرصه‏های منابع طبیعی امضا شد.

تفاهم‏نامه منابع طبیعی و سپاه استان سمنان امضا شد

به گزارش خبرگزاری فارس از استان سمنان به نقل از روابط عمومی اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان سمنان، مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان سمنان از امضای تفاهم‏نامه بین این اداره کل با سپاه قائم آل محمد (عج) استان در راستای بهره‏گیری از پتانسیل نیروهای مردمی و بسیج در امر حفاظت از عرصه‏های منابع طبیعی خبر داد.

سیدحسن میرعماد ضمن اشاره به امضای تفاهم‏نامه بین اداره کل منابع طبیعی و سپاه قائم آل محمد (عج) استان سمنان اظهار داشت: با اجرای این تفاهم‏نامه کمبود نیروهای حفاظتی در عرصه‏های منابع طبیعی استان جبران خواهد شد.

وی افزود: بهره‏گیری از پتانسیل نیروهای مردمی و بسیج و استفاده از توانمندی آنان در امر حفاظت در راستای سیاست مشارکت مردم در اداره امور کشور و سرنوشت خویش از راهکارهای اساسی در برطرف شدن خلاء حفاظت از عرصه‏های منابع طبیعی کشور است.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان سمنان اضافه کرد: حفاظت از پهنه گسترده منابع طبیعی که حدود 94 درصد از عرصه کل استان را تشکیل می‏دهد بدون حضور نیروهای بسیجی امری محال و ناممکن است و امکانات و توان آحاد جامعه به ویژه بسیجیان را طلب می‏کند.

وی خاطرنشان ساخت: از طرفی استفاده از نیروهای مردمی و بسیج در امر حفاظت و حمایت از جنگل‏ها و مراتع باید در چارچوب قوانین و مقررات و براساس طرحی مدون و تفاهم‏نامه‏ای انجام گیرد تا موجب سوءاستفاده افراد فرصت‏طلب و سودجو نگردد و بدین منظور تفاهم‏نامه امضا شده یکی از راهکارهای قانونی به حساب می‏آید.

میرعماد تصریح کرد: این تفاهم‏نامه در پنج ماده تهیه و تنظیم شده که شامل طرفین تفاهم‏نامه، موضوع تفاهم‏نامه، تعهدات سپاه قائم آل محمد (عج) استان سمنان، نحوه ارتباط و تعهدات اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان سمنان است که بر اجرای این مواد ذکر شده در تفاهم‏نامه از سوی دو طرف تاکید شده است.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان سمنان با اشاره به اینکه این تفاهم‏نامه در پنج ماده و یک تبصره و در دو نسخه تهیه و به امضا طرفین رسیده است، یادآور شد: یکی از امتیازات اجرای این تفاهم‏نامه این است که اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان سمنان با توجه به میزان همکاری براساس ارزیابی سالیانه نیروهای بسیجی تشویقاتی را منظور خواهد کرد.

وی گفت: امیدواریم با اجرای این تفاهم‏نامه به موفقیت‏های خوبی در جهت حفاظت و حراست از عرصه‏های منابع طبیعی در استان سمنان دست یابیم.

تفاهم‏نامه بهره‏گیری از پتانسیل نیروهای مردمی و بسیج در امر حفاظت از عرصه‏های منابع طبیعی بین مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان سمنان و فرمانده سپاه قائم آل محمد (عج) استان سمنان به امضا رسید.

انتهای پیام/2249/ک/ث3001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول