اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

کشته شدن دو مرد و یک جنین در تصادف/ بازگشت ‌جوان 18 ساله به زندگی‌

اصفهان در پنج روز گذشته شاهد حوادث متخلفی بود که از جمله مهمترین آن کشته شدن دو مرد و یک جنین در تصادف محور اصفهان –شهرکرد و دیگری احیاء و بازگشت جوان 18 ساله بر اثر برخورد با دستگاه ورزشی ژیمناستیک اشاره کرد.

کشته شدن دو مرد و یک جنین در تصادف/ بازگشت ‌جوان 18 ساله به زندگی‌

به گزارش خبرگزاری فارس از اصفهان به نقل از اورژانس اصفهان، روز یکشنبه 16 تیرماه جاری حدود ساعت 11:30  دو دستگاه خودروی میتسوبیشی و وانت در محور شهرکرد- اصفهان با یکدیگر تصادف کردند که در پی این حادثه سه خودروی پژو GLX، مگان و اتوبوس نیز با آنها برخورد و 5 نفر از سرنشینان وانت و میتسوبیشی مجروح شدند و دو مرد 38 و 40 ساله نیز جان خود را از دست دادند.

پس از اعلام این حادثه‌ی رانندگی به اتاق فرمان 115، دو واحد امداد اورژانس پیش‌بیمارستانی و یک واحد از هلال احمر بر بالین مصدومان حاضر شدند و آنها را به بیمارستان شهدای لنجان منتقل کردند.

مصدومان این حادثه، دو مرد 35 و 30 ساله، یک پسربچه‌ی 5 ساله، یک زن 30 ساله و یک خانم 27 ساله‌ با جنین دو ماهه‌ در شکم بود که فرزند زن باردار در بیمارستان سقط شد.

همچنین نوجوان 18ساله‌ای بر اثر برخورد با دستگاه ورزشی ژیمناستیک، دچار ایست کامل قلبی تنفسی شده بود که با تلاش تکنسین‌های فوریت‌های پزشکی115 به زندگی دوباره بازگشت.

در گزارش این حادثه آمده است، طی تماس با اتاق فرمان فوریت‌های پزشکی115 مبارکه اعلام شد که نوجوانی در

حین تمرین ژیمناستیک با دستگاه ورزشی برخورد کرده و بسیار بدحال شده و نیاز به امدادرسانی دارد.لذا سریعا یک واحد امداد فوریت‌های پزشکی بر بالین بیمار حاضر شد.

بر اساس این گزارش، کارشناسان اورژانس پیش بیمارستانی 115 پس از رسیدن در محل حادثه و کنترل وضعیت بیمار دریافتند که این نوجوان 18 ساله بر اثر ضربه به گردن و قفسه سینه دچار ایست کامل قلبی تنفسی شده و همه‌ی علائم حیاتی خود را از دست داده است. بر همین اساس بلافاصله عملیات احیای قلبی ریوی را بر روی او اجرا شد.

بیمار پس از 30دقیقه دریافت خدمات لازم از سوی تکنسین‌های فوریت‌های پزشکی چون شوک قلبی ، مانیتورینگ و مدیریت راه هوایی، علائم حیاتی خود را بازیافت.

این نوجوان 18ساله پس از بهبودی به بیمارستان محمد رسول الله مبارکه منتقل و سپس به بخش ICU  بیمارستان الزهرا(س) اصفهان اعزام شد.

گفتنی است، آقایان مصطفی حیدری و روح الله کیانی، تکنسین‌های حاضر در این عملیات احیای موفقیت‌آمیز بوده‌اند.

انتهای پیام/63012/ش

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول