اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی آذربایجان‌شرقی خبر داد

راه‌اندازی ایستگاه مطالعه در بیمارستان‌های تبریز

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان آذربایجان‌شرقی از ایجاد و راه‌اندازی ایستگاه مطالعه در بیمارستان‌ها، ترمینال و بانک‌های مرکزی در تبریز خبر داد.

راه‌اندازی ایستگاه مطالعه در بیمارستان‌های تبریز

به گزارش خبرگزاری فارس از تبریز، حسن خدایی صبح امروز در جلسه انجمن کتابخانه‌های عمومی استان آذربایجان‌شرقی با اشاره به نزدیک شدن سالروز دیدار تاریخی کتابداران با رهبر معظم انقلاب اسلامی اظهار کرد: دیدار مدیران ارشد نهاد با معظم له و نیز دیدار کتابداران با آن حضرت و بهره‌مندی از رهنمودهای ایشان راه‌گشای بسیاری مسائل در زمینه توسعه فرهنگ مطالعه در جامعه شد.

خدایی با اشاره به تأکید رهبر معظم نسبت به ترویج مطالعه بین آحاد مردم و مراکز پرتجمع افزود: ایستگاه مطالعه یکی از طرح‌ها برای اجرایی کردن منویات و رهنمودهای مقام معظم رهبری بود که در این استان نیز فاز آزمایشی خود را با موفقیت پشت سر گذاشته و در حال برنامه‌ریزی برای اجرای سریع فاز دوم این طرح هستیم.

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان آذربایجان‌شرقی افزود: در فاز اول این طرح، پنج ایستگاه در فرودگاه شهید مدنی تبریز، راه آهن، دفتر آموزش و پژوهش استانداری، بانک سپه چهارراه آبرسانی و بانک تجارت شعبه شهریار مستقر و مورد بهره‌برداری واقع شد.

خدایی ضمن اشاره به استقبال چشمگیر هموطنان از این طرح گفت: در فاز اول که به مدت سه ماه اجرا شد، مجموعاً 53 هزار و 481 نسخه کتاب در این ایستگاه‌ها توزیع شد.

وی افزود: 15 عنوان کتاب در موضوعات ادبیات، کودک و نوجوان، تاریخ و مذهب و علوم و فنون و دیگر موضوعات و بیش از 53 هزار نسخه برای استفاده در فاز آزمایشی طرح در تبریز از سوی نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور به این استان ارسال شد.

رئیس دبیرخانه انجمن کتابخانه‌های استان با اشاره به اجرایی شدن فاز دوم ایستگاه مطالعه نیز گفت: برای فاز دوم طرح ایستگاه مطالعه شش مرکز دیگر در شهر تبریز شامل بیمارستان عالی نسب، بیمارستان امام رضا(ع)، بیمارستان شهدا، بانک سپه مرکزی، ترمینال بزرگ تبریز و صدا و سیمای استان در نظر گرفته شده است.

وی همچنین در آستانه سالروز زلزله 21 مرداد ارسباران، از همت والای فرمانداران و ادارات کتابخانه‌های عمومی و فرهنگ و ارشاد اسلامی اهر و ورزقان در خصوص بازسازی و آغاز به کار سریع کتابخانه‌های عمومی آسیب دیده این منطقه تقدیر کرد.

خدایی همچنین از انتخاب کارشناس ایستگاه مطالعه استان و نیز انتخاب کارشناس انجمن‌های اداره کل به عنوان کارشناسان نمونه کشوری خبر داد و از فعالیت‌های علی ولی‌زاده کارشناس ایستگاه‌های مطالعه و مریم رسول‌زاده کارشناس انجمن‌های اداره کل کتابخانه‌های عمومی استان تقدیر کرد.

محمد ساجدی رئیس گروه آموزش و پژوهش معاونت برنامه‌ریزی استانداری نیز در این نشست از اجرای تمام تعهدات استانی در خصوص اجرایی شدن مصوبات دور دوم و سوم سفرهای ریاست جمهوری خبر داد و تصریح کرد: تمام تعهداتی که استان برای اجرای مصوبات بر عهده داشت اجرا شده و به اتمام رسیده است.

وی با اشاره به تامین هزینه‌های تهیه سه واحد کتابخانه سیار روستایی از محل مصوبات سفر در استان، از آمادگی استانداری برای تامین اعتبار پایانی اجرای این واحدهای سیار و آغاز به کار آن خبر داد.

مهدی زارعی رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی ورزقان نیز پس از ارائه گزارش عملکرد و وضعیت کتابخانه‌های عمومی این شهرستان از اعلام آمادگی مس سونگون جهت پرداخت سالانه 200 میلیون ریال کمک نقدی به کتابخانه عمومی ورزقان خبر داد.

محمدعلی نصرتی، معاون سیاسی و امنیتی استانداری ضمن تقدیر از این اقدام پسندیده و فرهنگ دوستانه، پس از رایزنی با شریفی مدیر عامل مجتمع مس سونگون، از تصمیم برای پرداخت سالانه 500 میلیون ریال کمک نقدی به کتابخانه‌های عمومی اهر، ورزقان و هریس خبر داد.

جعفر ولی‌پور رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی اهر نیز با ارائه گزارشی از وضعیت کتابخانه‌ها و فعالیت‌های فرهنگی شهرستان، ابراز امیدواری کرد با اجرای طرح‌های مصوب کتابخانه‌های عمومی شهرستان، شاهد توسعه بیش از پیش فرهنگ مطالعه در این منطقه باشیم.

نصب تابلوهای راهنمای شهری کتابخانه‌های عمومی توسط شهرداری‌ها به میزان مناسب با هماهنگی اداره کل کتابخانه‌های عمومی استان و ادارات کتابخانه‌های عمومی شهرستان‌ها از جمله مصوبات این نشست بود.

حق عضویت بر اساس تقسیم‌بندی مناطق به سه قسمت برخوردار، نیمه برخوردار و متوسط تغییر می‌یابد و افزایش حق عضویت سالانه به میزان 10 هزار ریال در مناطق برخوردار، 5 هزار ریال در کتابخانه‌های مناطق نیمه برخوردار و در مناطق محروم، عضویت به صورت رایگاه و فقط با اخذ 5 هزار ریال حق صدور کارت صورت گیرد، از دیگر مصوبات این نشست بود.

انتهای پیام/60002/ک40/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول