مهدی غلامنیا روشن در گفتوگوی اختصاصی با فارس اظهار داشت: مزاحمت تلفنی برای اورژانس 115 بابل تهدید جدی در امر سلامت است زیرا اشغال خطوط تلفن سبب عدم پاسخگویی به بیماران اورژانسی پشت خط است و این مسئله قدرت تصمیمگیری ماموران را بسیار کاهش میدهد.
وی با اشاره به اینکه مزاحمان تلفنی در حقیقت مانع محکمی برای نجات حادثهدیدگان هستند، بیان داشت: افزایش زمان حضور ماموران امداد و نجات در صحنه حادثه از دیگر پیامدهای مهم در این امر غیر انسانی است.
این مسئول تصریح کرد: ایجاد مزاحمتهای تلفنی تا حد زیادی منشاء اختلالات رفتاری یا شخصیتی دارد که در ابتدا باید شناسایی و ریشهیابی شود تا در مرحله بعد اقدامات پیشگیری و درمان صورت گیرد.
مسئول روابط عمومی اورژانس 115 بابل گفت: این مسئله بیشتر در سنین نوجوانی نمود یافته و سبب آن عدم آگاهی کافی از پیامد این رفتار است که اگر اطلاعرسانی در سنین کودکی انجام گیرد شاهد این مشکلات نخواهیم بود.
وی اقدامات دینی و فرهنگی در تقویت و کنترل درونی افراد را از راهکارهای اساسی رفع این مشکل دانست و اظهار داشت: توجه به مبانی دینی و فرهنگی در کنترل درونی و احساس مسئولیت نسبت به جان همنوعان عامل موثر در کاهش این مزاحمتها است.
سخنگوی اورژانس 115 بابل گفت: کسانی که گمان میکنند ایجاد مزاحمت برای اورژانس 115 صرف یک شوخی برای سرگرم شدن است باید بدانند بازی با جان مردم است و ممکن است قربانی بعدی یکی از عزیزان آنها باشد.
وی این اقدام را رفتار ناهنجار غیر اخلاقی دانست و افزود: امیدواریم همه دستگاههای اطلاعرسان از جمله صدا و سیما و مطبوعات بتوانند در نهادینه کردن این فرهنگ به ما کمک کنند.
غلامنیا روشن از تمام شهروندان خواست ضمن آنکه از ایجاد مزاحمتهای بیمورد و ناآگاهانه به اورژانس 115 پرهیز کنند در صدد فرهنگسازی این موضوع به دیگران و به ویژه کودکان باشند.
انتهای پیام/86009/ر30/ض1002