اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

سخنگوی اورژانس 115 بابل خبر داد

ثبت بیش از 9 هزار تماس تلفنی مزاحمی با اورژانس بابل

سخنگوی اورژانس 115 بابل گفت: در دو ماه نخست سال‌جاری 20 هزار و 24 تماس تلفنی به مرکز اورژانس 115 بابل شد که از این تعداد 9 هزار و 300 مورد مزاحمت تلفنی بوده است.

ثبت بیش از 9 هزار تماس تلفنی مزاحمی با اورژانس بابل

مهدی غلام‌نیا روشن در گفت‌وگوی اختصاصی با فارس اظهار داشت: مزاحمت تلفنی برای اورژانس 115 بابل تهدید جدی در امر سلامت است زیرا اشغال خطوط تلفن سبب عدم پاسخگویی به بیماران اورژانسی پشت خط است و این مسئله قدرت تصمیم‌گیری ماموران را بسیار کاهش می‌دهد.

وی با اشاره به اینکه مزاحمان تلفنی در حقیقت مانع محکمی برای نجات حادثه‌دیدگان هستند، بیان داشت: افزایش زمان حضور ماموران امداد و نجات در صحنه حادثه از دیگر پیامدهای مهم در این امر غیر انسانی است.

این مسئول تصریح کرد: ایجاد مزاحمت‌های تلفنی تا حد زیادی منشاء اختلالات رفتاری یا شخصیتی دارد که در ابتدا باید شناسایی و ریشه‌یابی شود تا در مرحله بعد اقدامات پیشگیری و درمان صورت گیرد.

مسئول روابط عمومی اورژانس 115 بابل گفت: این مسئله بیشتر در سنین نوجوانی نمود یافته و سبب آن عدم آگاهی کافی از  پیامد این رفتار  است که اگر اطلاع‌رسانی در سنین کودکی انجام گیرد شاهد این مشکلات نخواهیم بود.

وی اقدامات دینی و فرهنگی در تقویت و کنترل درونی افراد را از راهکارهای اساسی رفع این مشکل دانست و اظهار داشت: توجه به مبانی دینی و فرهنگی در کنترل درونی و احساس مسئولیت نسبت به جان همنوعان عامل موثر در کاهش این مزاحمت‌ها است.

سخنگوی اورژانس 115 بابل گفت: کسانی که گمان می‌کنند ایجاد مزاحمت برای اورژانس 115  صرف یک شوخی برای سرگرم شدن است باید بدانند بازی با جان مردم است و ممکن است قربانی بعدی یکی از عزیزان آن‌ها باشد.

وی این اقدام را رفتار ناهنجار غیر اخلاقی دانست و افزود: امیدواریم همه دستگاه‌های اطلاع‌رسان از جمله صدا و سیما و مطبوعات بتوانند در نهادینه کردن این فرهنگ به ما کمک کنند.

غلام‌نیا روشن از تمام شهروندان خواست ضمن آنکه از ایجاد مزاحمت‌های بی‌مورد و ناآگاهانه به اورژانس 115 پرهیز کنند در صدد فرهنگ‌سازی این موضوع به دیگران و به ویژه کودکان باشند.

انتهای پیام/86009/ر30/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول