اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

حجت‌‌الاسلام غفوری در نخستین نماز جمعه پردیسان:

جوامع اسلامی از اوضاع مصر درس عبرت بگیرند

امام جمعه پردیسان با اشاره به کشمکش‌ها و درگیری‌ها در کشور مصر طی روزهای اخیر گفت: کشورهای اسلامی باید از اوضاع این کشور درس عبرت بگیرند.

جوامع اسلامی از اوضاع مصر درس عبرت بگیرند

به گزارش خبرگزاری فارس از قم، حجت‌الاسلام والمسلمین حبیت‌الله غفوری امروز در نخستین نماز جمعه منطقه پردیسان قم که در مسجد خاتم‌ الانبیا(ع) برگزار شد به فرا رسیدن ماه مبارک رمضان اشاره کرد و گفت: در این ماه مبارک فرصت بسیار خوبی برای بندگی و اطاعت از خداوند فراهم شده است و باید از لحظات این ماه حداکثر استفاده را برد.

وی با اشاره به اینکه رمضان بهترین فرصت برای خودسازی است گفت: انسان در ماه مبارک رمضان می‌تواند خود را برای دیگر ایام سال آماده کند.

امام جمعه پردیسان به نزول قرآن در ماه مبارک رمضان اشاره کرد و یادآور شد: رمضان بهار قرآن است و باید در ماه مبارک رمضان به قرائت قرآن و عمل کردن به دستورات این کتاب آسمانی اهتمام داشته باشیم.

وی با اشاره به واقع شدن شب‌های قدر در ماه مبارک رمضان تاکید کرد: شب‌های قدر دارای جایگاه بسیار والایی است و در این شب‌ها انسان می‌تواند سرنوشت و مقدرات خود را تغییر دهد.

غفوری به کاهش یافتن آمار جرم و جنایت در ماه رمضان اشاره کرد و افزود: در این ماه خداوند متعال فرصت توبه و آمرزش گناهان را فراهم کرده است و باید از این ماه بهترین بهره‌برداری را داشته باشیم.

وی ضرورت توجه به مفاهیم قرآن در جامعه را مورد تاکید قرار داد و یادآور شد: قرآن بهترین دستورات را برای هدایت جامعه در خود دارد و باید با عمل کردن به مفاهیم قرآن در مسیر سعادت و پیشرفت حرکت کرد، هرچند حق قرآن در جامعه آنگونه که باید ادا نشده است.

امام جمعه پردیسان با بیان اینکه متاسفانه حق قرآن در جامعه ما ادا نشده است گفت: باید مفاهیم قرآنی را درک کرده و به آن عمل کنیم و قرآن هدایتگر مسلمان است.

وی به برگزاری نخستین نماز جمعه در منطقه پردیسان قم اشاره کرد و افزود: تقاضاهای بسیاری مطرح بود تا نسبت به برگزاری نماز جمعه در این منطقه اقدام شود و امیدواریم که همکاری و هماهنگی‌های لازم به عمل آید.

غفوری با اشاره به اینکه منطقه پردیسان نقطه پیشرفت و توسعه قم است گفت: از پردیسان می‌توان به عنوان قم جوان یاد کرد و در این منطقه شاهد حضور اهل فضل و طلاب علوم دینی هستیم.

این مقام مسئول با تاکید بر اینکه منطقه پردیسان به قطبی علمی، فرهنگی، آموزشی و پژوهشی تبدیل شده است خاطرنشان کرد: باید پیشرفت منطقه پردیسان از جنبه‌های مختلف مورد توجه قرار گیرد.

امام جمعه پردیسان در بخش دیگری از سخنان خود به اوضاع کشور مصر اشاره کرد و گفت: مسلمین باید از اوضاع این کشور درس عبرت بگیرند.

وی از مصر به عنوان یکی از بزرگترین کشورهای اسلامی یاد کرد و اظهار داشت: این کشور امروز به اوضاع اسفناکی دچار شده است و پس از بیداری اسلامی و حضور ملت در صحنه، شاهد هستیم ضعف در هدایت و رهبری جامعه موجب شد با گذشت مدتی کوتاه مشکلات مختلف در این کشور به وجود بیاید.

غفوری تاکید کرد: باید قدردان نعمت ولایت فقیه و رهبری در نظام اسلامی باشیم و بدانیم که اگر در کشور ما چنین رهبری حضور نداشت وضعیتی همانند کشور مصر در انتظار ما بود.

انتهای پیام/2258/ق40/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول