اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه موقت اصفهان:

مصر از نعمت بصیرت و رهبری بی‌بهره است

امام جمعه موقت اصفهان گفت: دلیل سربلندی ایران با وجود فتنه‌های مشابه موجود در مصر وجود بصیرت در مردم و راهنمایی‌های مقام معظم رهبری است.

مصر از نعمت بصیرت و رهبری بی‌بهره است

به گزارش خبرگزاری فارس از اصفهان آیت‌الله سید ابوالحسن مهدوی در خطبه‌های نماز جمعه امروز در مسجد امام اصفهان با اشاره به اینکه به نقل از قرآن «روزه سبب به دست آمدن تقوا می‌شود»، اظهار کرد: دلیل آن وجود دو ویژگی عدم تظاهر به آن و مبارزه روزه‌دار با خواهش‌های نفسانی خویش است.

وی با اشاره به اینکه به شرط ترک محرمات روزه سبب افزایش تقوا می‌شود، افزود: یکی از مهم‌ترین اثرات روزه دل کندن از دنیا و ظواهر آن است که این اثر تنها در 3 عبادت اعتکاف در مسجد، حج و بستن احرام و مجاهدت در راه خدا یافت می‌شود.

امام جمعه موقت اصفهان با اشاره به 21 تیرماه سالروز کشتار مردم معترض به تحمیل بی‌حجابی در مسجد گوهرشاد توسط رژیم پهلوی تصریح کرد: متأسفانه پس از گذشت چندین دهه از این واقعه، فرهنگ برهنگی در حال رسوخ در جامعه اسلامی ما است، چراکه نسل‌های پس از تحمیل بی‌حجابی قبل از لمس شیرینی حجاب، فریفته تبلیغات استکبار شدند و علما و روحانیون ما نیز نتوانستند آثار حجاب را به خوبی برای مردم بیان کنند.

وی با بیان اینکه حجاب علاوه بر حکم دین، حکم عقل و فطرت نیز هست، ادامه داد: خداوند در آیاتی که در مورد حجاب نازل شده، دلایل آن را نیز ذکر کرده است که این حکایت از ارشادی و تأکیدی بودن قرآن در مورد این موضوع دارد.

آیت‌الله مهدوی به بیان حداقل حجابی از نظر اسلام تأکید شده پرداخت و عنوان کرد: حجاب باید دارای 4 محور پوشیده بودن کل بدن جز صورت و دست‌ها تا مچ، کوتاه و چسبان نبودن لباس به صورتی که حجم بدن مشخص باشد، پوشیده بودن وسایل زینتی و نداشتن آرایش باشد.

وی با اشاره به اینکه ضعف رعایت حجاب سبب نابودی حیا می‌شود، متذکر شد: در صورت نبودن حیا است که استکبار و دشمنان می‌توانند در جامعه‌ای رسوخ کرده و آن را به نابودی بکشانند.

امام جمعه موقت اصفهان در بیان دلایل عقلی حجاب، تأکید کرد: دستور عقل همواره تأکید بر پوشش اشیای قیمتی از چشم نامحرمان می‌دهد، همچنین رعایت حجاب سبب آزاد شدن فکر جامعه از بند شهوات می‌شود.

وی با اشاره به اینکه با رعایت حجاب، حیا و عفت در جامعه افزایش می‌یابد، ادامه داد: افراد محجبه در انجام وظایف اجتماعی خود موفق‌ترند، چراکه از نگاه‌های مسموم جامعه در امانند و همچنین حجاب سبب گرم شدن کانون خانواده می‌شود.

آیت‌الله مهدوی با بیان اینکه اگرچه چادر مشکی و در کل چادر از طرف دین واجب نشده است، اما هم دین و هم روانشناسی بر کاهش جلب توجه به زن آراسته به پوشش چادر تأکید دارند، ابراز داشت: البته افرادی هم هستند که نمی‌خواهند به این دلایل عقلی توجهی داشته باشند که از دستگاه‌های مرتبط تقاضا دارم که به مقابله با هتاکان و متخلفان در این امر برای حفظ امنیت و نورانیت جامعه بپردازند.

وی همچنین به 23 تیرماه سالروز همبستگی مردم با نظام در سال 78 و پس از فتنه کوی دانشگاه و 19 تیرماه سالروز افشای کودتای نوژه اشاره و اضافه کرد: امروز هم در مصر به نوعی همین فتنه‌ها به وجود آمده و همان پولی که عربستان برای کودتای نوژه خرج کرد امروز معادل آن ‌را در مصر هزینه می‌کند، اما مردم ایران از بصیرت خود و راهنمایی‌های رهبری بهره می‌برند که در مصر چنین نیست.

انتهای پیام/63008/ذ40/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول