اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

یک فعال در حوزه تولید سیمان:

افزایش 21.5 درصدی قیمت سیمان/ مشکل حمل و نقل مانع صادرات سیمان است

مدیرعامل شرکت سیمان اردستان گفت: نرخ سیمان در سه ماهه اول سال 92 در حدود 21.5 درصد افزایش داشته و هنوزبه ثبات قیمت نرسیده است.

افزایش 21.5 درصدی قیمت سیمان/ مشکل حمل و نقل مانع صادرات سیمان است

احمدرضا عمرانی‌فر در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در اصفهان با اشاره به میزان تولید سیمان در استان اصفهان اظهار کرد: 8 میلیون تن ظرفیت تولید سیمان در استان اصفهان است که تنها 45 درصد آن مورد مصرف داخل و بقیه به خارج از کشور صادر می‌شود.

وی با بیان افزایش نرخ سیمان در سه ماهه اول سال 92 تصریح کرد: امسال در  حدود 21.5 درصد قیمت سیمان افزایش یافته و در حال حاضر نیز روند افزایشی دارد.

عمرانی‌فر میزان تولید سیمان را کافی دانست و بیان کرد: میزان تولید سیمان نسبت به سال گذشته 10 درصد افزایش یافته و این میزان سیمان کفاف مصرف داخل و صادرات به خارج از کشور را می‌دهد و دیگر ما شاهد بسته شدن صف‌های طولانی برای دریافت سیمان نخواهیم بود.

وی افزود: سال گذشته میزان صادرات سیمان در حدود 55 هزار تن بوده که اغلب به کشور‌های عراق، آفریقای جنوبی و حوزه خلیج فارس صادر شده است.

*حمل و نقل مانع اصلی رونق صادرات

مدیرعامل شرکت سیمان اردستان در واکنش به مشکلات صادرات سیمان ادامه داد: مشکل اصلی برای صادرات سیمان نبود امکانات مناسب و بالا بودن هزینه حمل و نقل است که این عوامل سبب جا ماندن ما از عرصه رقابت با کشور‌های دیگر شده است.

وی با بیان اینکه افزایش نرخ دلار سبب افزایش نرخ صادرات می‌شود، تاکید کرد: با افزایش نرخ دلار ارزش کالای صادراتی هم بیش‌تر و صادرات کالا گسترده‌تر می‌شود.

عمرانی‌فر ادامه داد: متاسفانه کشور‌های اطراف ایران از جمله عراق کالای ما را بر مبنای نرخ ارز داخل خریداری می‌کنند که این موضوع سبب می‌شود با بالا رفتن نرخ ارز در کشور قیمت صادرات کالا به کشور‌های اطراف ایران پایین بیاید.

*هدفمندی یارانه‌ها بدون در نظر گرفتن صنعت

وی تاکید کرد: با وجود تحریم‌ها و شرایط نامطلوب اقتصادی صنعت سیمان با تمام توان مقاومت کرد و کمبودی در بازار داخل ایجاد نکرد.

مدیرعامل شرکت سیمان اردستان در مورد بحث هدفمند کردن یارانه‌ها بیان کرد: هدفمند کردن یارانه‌ها بدون کمک دولت به بخش صنعت انجام گرفت و صنعت سیمان هم از این قاعده مستثنی نبود.

*کیفیت بالای سیمان اصفهان

وی اظهار کرد: سیمان تولیدی در کارخانجات اصفهان از کیفیت بالایی برخوردار است و دارای استاندار‌های بین‌المللی و اتحادیه اروپا است.

عمرانی‌فر با توجه به کیفیت مطلوب سیمان استان اصفهان به انواع تولیدات استان اشاره کرد و گفت: سیمان سفید و سیمان پرتلن تیپ یک، تیپ 2 و تیپ 5 از جمله تولیدات استان اصفهان در بخش سیمان است.

انتهای پیام/63015/ع30/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول