اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

آیت‌الله مکارم شیرازی:

اقلیت‌های مذهبی با آرامش در کشور زندگی می‌کنند/ تبلیغات غربی‌ها دروغ است

یکی از مراجع تقلید قم گفت: برخلاف تبلیغات دروغین دشمنان اسلام که می‌گویند یهود، زرتشتی و مسیحی در کشور ایران زیرفشار هستند آنها با مسالمت در ایران اسلامی زندگی می‌کنند.

اقلیت‌های مذهبی با آرامش در کشور زندگی می‌کنند/ تبلیغات غربی‌ها دروغ است

به گزارش خبرگزاری فارس از قم، آیت‌الله ناصر مکارم شیرازی ظهر امروز در جلسه تفسیر قرآن که در شبستان امام خمینی حرم حضرت معصومه(س) برگزار شد اظهار کرد: همیشه در کشورهای اسلامی اقلیت‌هایی زندگی کرده و زندگی مسالمت آمیز با مسلمانان داشته و در انجام مراسم مذهبی، کسب و کار در حدود و مقررات کشور اسلامی آزاد بوده و جان و مال و ناموس آنها محفوظ است و حتی در کشور ما در مجلس شورای اسلامی نماینده دارند که از منافع آنها حمایت می‌کند.

وی بیان کرد: در کشور اسلامی ما اقلیت‌های مذهبی حضور داشته و بر خلاف آنچه دشمنان کشور ما تبلیغ می‌کنند هیچگونه ناراحتی ندارند.

استاد حوزه علمیه قم گفت: هرگز نشنیده‌ایم مسلمانی مزاحم پیروان اقلیت‌های مذهبی باشد و آنها در کنار ما سالم زندگی کرده و زندگی همزیستی مسالمت آمیز دارند.

وی با اشاره به اینکه در فقه اسلامی شرایط اقلیت‌های مذهبی ذکر شده است گفت: آنها باید به حکومت اسلامی مالیات بپردازند، به دشمنان اسلام کمک نکنند، به مسلمانان آزار نرسانده و متعرض ناموس مسلمین نشوند و برای دشمنان اسلام جاسوسی نکنند.

مکارم شیرازی با اشاره به شرایط مطلوب اقلیت‌های مذهبی در کشور گفت: نه آنها به مقدسات ما توهین می‌کنند و نه ما به مقدسات آنها توهین می‌کنیم و برخلاف تبلیغات دروغین دشمنان اسلام که می‌گویند یهود، زرتشتی و مسیحی در کشور ایران زیر فشار هستند آنها با مسالمت در ایران اسلامی زندگی می‌کنند.

وی با اشاره به اینکه حساب این اقلیت‌های مذهبی از صهیونیست‌ها جدا است تصریح کرد: صهیونیست‌ها بر ضد اسلام و مسلمین شمشیر را از رو بسته‌اند و سرزمین‌های مقدس اسلامی و قبله اول مسلمین را غصب کرده‌اند. آنها به دنبال این هستند که ممالک اسلامی را متلاشی کنند.

استاد حوزه علمیه قم در ادامه در تفسیر آیه 26 و 27 سوره احزاب بیان کرد: گروهی از یهودیان مدینه در جنگ احزاب دست به دست مشرکان و دشمنان اسلام دادند و پیمان خود را با پیامبر اکرم شکستند. شاید تصور آنها این بود که احزاب به قدری قوی هستند که مسلمانان را در هم می‌شکنند و پیامبر اسلام را به قتل می‌رسانند بنابراین دلیلی ندارد هم‌پیمان پیامبر باشند و پیمان را شکستند و به لشکر احزاب و دشمنان اسلام ملحق شدند.

وی با اشاره به اینکه این دو آیه به تشریح سرنوشت آنها پرداخته است ادامه داد: بنی قریظه در جنگ احزاب از لشکر کفر پشتیبانی کردند و لشکر احزاب به صورت عجیبی که از عنایات الهی بود شکست خورد.

آیت‌الله مکارم شیرازی گفت: پس از پایان جنگ احزاب جبرئیل بر پیامبر نازل شد و فرمود که باید تکلیف بنی قریظه را مشخص کرد و پیامبر مسلمانان را به جهاد فراخواند و آماده دفع این دشمن کرد. این یهودیان قلعه‌های بسیار محکم و نیرومندی بر بالای بلندی داشتند ولی پس از 26 روز محاصره یهودیان گرفتار وحشت شدند و بدون جنگ در برابر مسلمانان تسلیم شدند پیامبر جنایتکاران جنگی را مجازات کرد.

وی اضافه کرد: در پنج جنگ بدر، احد، بنی نظیر، احزاب و قریظه از جنگ‌های اسلامی، خداوند لشکر نامرعی ترس و وحشت را به یاری مسلمانان فرستاد.

این مرجع تقلید با اشاره به اینکه در عصر و زمان ما خداوند این لشکر نامرعی را به یاری مسلمانان فرستاد گفت: در جنگ تحمیلی تمام دنیا حامی صدام بودند و دستگاه‌های اطلاعاتی پیشرفته آمریکا و اروپا آخرین اطلاعات را به صدام و فرماندهان لشکرش می‌دادند و تجهیزات پیشرفته نظامی را در اختیار او می‌گذاشتند.

وی با اشاره به اینکه یک وجب از خاک کشور به دست دشمنان نیفتاد و پیروزی از آن ما شد اضافه کرد: آنها که می‌خواستند تهران را تصرف کنند ولی هشت سال جنگیدند و در آخر شکست خوردند، آیا این نشانه عنایت الهی نیست؟

استاد حوزه علمیه قم تصریح کرد: دلیلی ندارد که مسلمانان اول اسلام از این حمایت الهی بهره‌مند شده و ما از چنین حمایتی بهره‌مند نشویم؟ البته اگر ما مسلمان واقعی بوده و آماده نبرد با دشمن باشیم.

وی ادامه داد: بارها در سال‌های اخیر دشمنان ما را به جنگ تهدید کرده‌اند، دائما آمریکایی‌ها می‌گویند همه گزینه‌ها از جمله گزینه‌های نظامی برای حمله به ایران روی میز است ولی باز هم می‌ترسند و این ترس و وحشت همان نیروی الهی و همان لشکر نامرعی است.

مکارم شیرازی گفت: این لشکر نامرعی بوده، قابل دفاع نیست و هزینه‌ای ندارد و سبب می‌شود تلفات در میدان جنگ به مسلمین وارد نشود.

وی تاکید کرد: اگر مسلمان ایستادگی کرده و در برابر دشمنان مقاومت کنند مورد عنایت الهی قرار می‌گیرند؛ لشکری که لشکر امام زمان(عج) را تقویت می‌کند همین لشکر نامرعی است.

انتهای پیام/2258/ق40/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول