اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون امور پیشگیری بهزیستی آذربایجان غربی اعلام کرد

اجرای طرح آموزش زندگی خانواده در آذربایجان غربی

معاون امور پیشگیری بهزیستی آذربایجان غربی گفت: طرح آموزش زندگی خانواده در بهزیستی آذربایجان غربی اجرا می‌شود.

اجرای طرح آموزش زندگی خانواده در آذربایجان غربی

پروین محمدپوری امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در ارومیه با اشاره به ویژگی آموزشگران آموزش زندگی خانواده، اظهار داشت: دارا بودن حداقل مدرک تحصیلی کارشناسی در حوزه علوم رفتاری و اجتماعی، سابقه‌ کار آموزشی و کار با گروه و آموزش زندگی خانواده را گذرانده و گواهی کشوری یا استانی دریافت کرده باشد، از جمله ویژگی‌های آموزشگران آموزش زندگی خانواده است.

وی با اشاره به آشنایی به فرهنگ بومی و منطقه‌ای، خاطرنشان کرد: خانواده تحت تاثیر عوامل فرهنگی و منطقه‌ای قرار دارد.

محمدپوری افزود: به علاوه آموزشگر بایستی ارزش‌های گوناگون خانواده‌ها را شناسایی و به آن‌ها احترام گذارد و آموزشگر در فرآیند آموزش این فرصت را دارد که با ابتکارات و فعالیت‌های انجام شده در گروه‌های آموزش به شکل‌گیری و تدوین دانش بومی و گسترش آن بپردازد.

وی با اشاره به اهمیت انعطاف‌پذیری و استفاده از شیوه‌های فعال آموزش، تصریح کرد: لازمه آموزش در گروه، میدان دادن به مخاطبان برای ایجاد فضای بحث و گفت‌وگو و تبادل تجربیات شرکت‌کنندگان در موضوعات مختلف است.

معاون امور پیشگیری بهزیستی آذربایجان غربی ادامه داد: در بسته‌های آموزشی‌ از پرسش‌نامه، تمرین، مثال و بارش فکری برای ایجاد تکامل میان مخاطبان استفاده شده است و آموزشگر در صورت بهره‌مندی از تجربه آموزش می‌تواند از شیوه‌های دیگری نیز به منظور ایجاد فضای فعال و با نشاط سود جوید.

محمدپوری برنامه‌های اطلاع رسانی، آموزش مهارت‌های زندگی و ارتباط موثر در مورد پیشگیری از گرایش به مواد و اعتیاد خانواده‌ها، آموزش به خانواده‌ها شامل فرزند‌پروری و آموزش سبک و مدل خانوادگی، شناسایی خانواده‌ها و کودکان در معرض خطر، مداخله در بحران، حمایت اجتماعی، مشاوره و آموزش، اطلاع رسانی و حساس‌سازی نسبت به اعتیاد و پیشگیری و کنترل عوامل خطر و محافظ محیطی و بسترسازی و تسهیل در راه‌اندازی و فعالیت سازمان‌های مردم نهاد و جماعت‌محور را از اقدامات انجام گرفته در بخش امور پیشگیری آذربایجان غربی در ارتباط با طرح اجتماع محور عنوان کرد.

انتهای پیام/61009/ت20/ظ1004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول