اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل درمان تأمین اجتماعی خراسان شمالی مطرح کرد

توسعه بیمارستان تأمین اجتماعی بجنورد معطل تصمیم هیئت مدیره

مدیرکل درمان تأمین اجتماعی خراسان شمالی با اشاره به اینکه درخواست خود را برای توسعه بیمارستان تأمین اجتماعی بجنورد به مرکز ارسال کرده‌ایم، گفت: برای این اقدام منتظر تصمیم هیئت مدیره سازمان است.

توسعه بیمارستان تأمین اجتماعی بجنورد معطل تصمیم هیئت مدیره

به گزارش خبرگزاری فارس از بجنورد، سعید سیدعلی‌اکبر پیش از ظهر امروز در نشست خبری با خبرنگاران اظهار کرد: اکنون بیمارستان تأمین اجتماعی بجنورد جزو چند بیمارستان تأمین اجتماعی با بالاترین ضریب اشغال تخت است.

پیش از این نماینده بجنورد بر توسعه تنها بیمارستان تأمین اجتماعی در خراسان شمالی، بر اساس پیگیری‌های انجام شده از طریق سازمان تاکید کرده بود.

سیدعلی‌اکبر همچنین درمان افراد و خانواده‌های زیر پوشش این سازمان در استان را در دو قالب مستقیم و غیرمستقیم دانست و گفت: در حوزه درمان این سازمان مشکلی وجود نداشته و تمامی خدمات به صورت کاملاً رایگان انجام می‌شود.

وی با اشاره به فعالیت بیمارستان 102 تختخوابی بجنورد و درمانگاه‌های اسفراین و شیروان اظهار کرد: خوشبختانه در بهمن سال گذشته درمانگاه جاجرم که از مصوبات سفر دولت بوده هم به جمع مراکز ملکی افزوده شد.

مدیرکل درمان تأمین اجتماعی خراسان شمالی گفت: فضای اداری نیز در درمانگاه جاجرم پیش‌بینی شده و علاوه بر این یک پزشک عمومی و یک داروساز هم به درمانگاه تأمین اجتماعی شیروان افزوده شده و قرار است تا دندان‌پزشک هم برای این مرکز جذب شود.

وی از ارتقای سطح درمانگاه شیروان از سطح یک به سطح دو خبر داد و افزود: این موضوع اخیراً ابلاغ شده و کار جذب نیرو بر اساس سطح این درمانگاه در آینده نزدیک انجام خواهد شد.

سیدعلی‌اکبر راه‌اندازی سیستم نوبت‌دهی در بیمارستان و مراکز تأمین اجتماعی را در سال گذشته برشمرد و گفت: اکنون این سامانه به خاطر برخی مشکلات متوقف شده و اکنون در حال اصلاح سیستم و راه‌اندازی مجدد هستیم.

وی جذب پرستار بر اساس قانون بهره‌وری پرستاری، تبدیل وضعیت نیروهای قراردادی را از برنامه‌های در دست اقدام اداره کل درمان تأمین اجتماعی برشمرد و گفت: افزون بر این دستگاه فیتو که مربوط به جراحی آب مروارید بوده و برخی تجهیزات وارد بیمارستان تأمین اجتماعی شده که پس از نصب راه‌اندازی خواهد شد.

سیدعلی‌اکبر همچنین خرید چهار میلیارد و 120 میلیون ریال تجهیزات برای مراکز شیروان، اسفراین و 23 قلم برای بیمارستان تأمین اجتماعی بجنورد را در سال گذشته برشمرد و افزود: اکنون تجهیزات درمانی تأمین اجتماعی استان بروز است.

وی میزان خدمات این سازمان را در بخش درمان غیرمستقیم را خرید خدمات از مراکز دانشگاهی، کلینیک‌ها،‌ مطب‌های خصوصی، پاراکلینیک‌ها برشمرد و افزود: بیمه‌شدگان با پرداخت فرانشیز و با ارائه مدارک به واحد مدارک پزشکی درمان تأمین اجتماعی هزینه‌های انجام شده را دریافت می‌کنند.

به گفته مدیرکل درمان تأمین اجتماعی خراسان شمالی، برای درمان مستقیم بیماران این سازمان در سال گذشته 149 میلیارد ریال و در بخش درمان غیرمستقیم و خرید خدمت به همین میزان صرف شده است.

وی شمار مراکز طرف قرارداد با درمان تأمین اجتماعی خراسان شمالی را 340 مرکز عنوان کرد و افزود: تمامی داروخانه‌ها، مراکز پارا کلینیک، مراکز دانشگاهی با این سازمان طرف قرارداد بوده لیکن تعداد متخصصان استان طرف قرارداد صرفاً به اندازه انگشتان دست است.

سیدعلی‌اکبر فعال کردن بخش دندان‌‌پزشکی در تمام درمانگاه‌های تأمین اجتماعی در سطح استان را از برنامه‌ها عنوان کرد و گفت: هم اکنون در بیمارستان تأمین اجتماعی نیز روزانه بین 25 تا 30 مریض خدمات مختلف دندان‌‌پزشکی گرفته که البته جذب چندین دندان‌‌پزشکی نیز در دستور کار سازمان است.

وی با تاکید بر اینکه بیمارستان تأمین اجتماعی بجنورد در سطح جنرال عمومی بوده و برای خدمات تخصصی نیست، اظهار کرد: با این وجود برخی از خدمات تخصصی از جمله دو دستگاه MRI برای خدمات‌دهی هر چه بیشتر به افراد زیر پوشش راه‌اندازی شده است.

مدیرکل درمان تأمین اجتماعی خراسان شمالی همچنین شمار بیماران درمان سرپایی که به بخش دارو در این سازمان طی سال گذشته مراجعه کرده‌اند را 351 هزار و 766 نفر اعلام کرد.

وی خاطرنشان کرد: پنج هزار و 389 مورد خدمات جراحی، 2 هزار و 638 مورد خدمات آزمایشگاهی، 2 هزار و 482 نفر خدمات رادیولوژی،‌2 هزار و 875 نفر سونوگرافی در همین مدت در سطح مراکز درمانی وابسته به تأمین اجتماعی خراسان شمالی دریافت کردند.

انتهای پیام/63002/خ40/گ1003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول