اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرعامل سازمان مدیریت پسماند شهرداری قم خبر داد

اجرای طرح تفکیک زباله از مبداء در 4 منطقه شهر قم

مدیرعامل سازمان مدیریت پسماند شهرداری قم گفت: این سازمان در چهار منطقه شهر قم طرح تفکیک زباله از مبداء را آغاز کرده است.

اجرای طرح تفکیک زباله از مبداء در 4 منطقه شهر قم

به گزارش خبرگزاری فارس از قم به نقل از روابط عمومی شهرداری قم، سید سیف‌الدین موسوی با اشاره به طرح تفکیک زباله از مبداء اظهار کرد: سازمان مدیریت پسماند در چهار منطقه چهار، سه، یک و هشت شهر قم طرح تفکیک از مبدا زباله را شروع کرده و تصمیم داریم در فاز دوم همه مناطق شهر را زیر پوشش قرار دهیم و در مقصد نیز کارهای تفکیک زباله با یک پیمانکار به صورت نیمه مکانیزه انجام می‌شود.

وی اضافه کرد: 136 دستگاه خودرو، کار جمع‌آوری، انتقال و دفن 700 تن زباله شهر قم را به صورت 24 ساعته بر عهده دارند.

مدیرعامل سازمان مدیریت پسماند شهرداری قم با اشاره به آموزش مردم در خصوص طرح تفکیک زباله‌ها گفت: آموزشگران با مراجعه به درب منازل مردم به شهروندان آموزش‌های لازم را در خصوص طرح تفکیک زباله ارائه می‌دهند.

وی اضافه کرد: خودروهای پسماند هفته‌ای یک بار در زمان مشخص به درب منازل مراجعه می‌کنند و پسماندهای خشک را تحویل می‌گیرند که در ازای آن کارتی را به مردم می‌دهند که دو مرحله قرعه‌کشی بین دارندگان آن کارت صورت می‌گیرد.

موسوی کیوسک‌های سازمان پسماند را یکی دیگر از محل‌های جمع‌آوری پسماند دانست و افزود: اگر فردی احیانا در زمان مراجعه خودروهای پسماند در منزل نبوده است، می‌تواند با مراجعه به نزدیک‌ترین کیوسک بازیافت مواد بازیافتی را تحویل دهد.

وی ادامه داد: سازمان پسماند در طول سال تعدادی فراخوان همیاران را برگزار می‌کند و آموزش‌های لازم را به شهروندان ارائه می‌دهد.

مدیرعامل سازمان مدیریت پسماند شهرداری قم با اشاره به گرم بودن هوا اظهار کرد: از شهروندان درخواست داریم با توجه به گرم بودن هوا راس ساعت 9 زباله‌هایشان را به صورت جداگانه در محل‌های تعیین شده، قرار دهند.

انتهای پیام/2258/ب/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول