اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

توسط پلیس فتای فارس صورت گرفت

دستگیری تهدیدکننده از طریق فضای مجازی

رئیس پلیس فتای فارس از دستگیری فردی در شیراز که با ارسال پیام‌های دارای رمز و ناشناس چند نفر را در فضای مجازی تهدید کرده بود، ‌خبر داد.

دستگیری تهدیدکننده از طریق فضای مجازی

به گزارش خبرگزاری فارس از شیراز به نقل از روابط عمومی فرماندهی انتظامی استان فارس، سرهنگ سیدموسی حسینی اظهار داشت: شخصی با مراجعه به پلیس فتابیان کرد که کارمند یکی از سازمان‌های دولتی در شیراز بوده و مدتی است شخص یا اشخاصی با ارسال پیام‌هایی رمز شده و ناشناس در فضای مجازی او و خانواده‌اش را تهدید می‌کنند.

وی افزود: ماموران پلیس فتا با بررسی سیم‌کارت و محتویات درون گوشی شاکی متوجه شدند پیام‌های ارسالی از قابلیت خاصی که در برخی از مدل‌های گوشی موجود در بازار وجود دارد، ارسال شده است.

وی ادامه داد: با استفاده از اطلاعات به دست آمده از گوشی شاکی و استعلام‌های انجام شده از شرکت مخابرات چند شماره از سیم‌کارت‌های دائمی و اعتباری استخراج و مشخص شد سیم‌کارت ارسال کننده اصلی از میان این خطوط مربوط به شخصی ساکن شیراز است.

رئیس پلیس فتای فارس اضافه کرد: در این زمینه با احضار مالک این خط، وی ادعا کرد که سیم‌کارتش را چند سال پیش به یکی از دوستانش اهدا و در بررسی‌های بیشتر و تماس با شخص مورد نظر مشخص شد، این خط اهدایی را از وی به همراه یک سری از مدارک دیگر به سرقت برده‌اند.

حسینی گفت: ماموران دقت خود را به تنها سرنخ باقی مانده که همان شماره موبایل ارسال کننده بود، معطوف و با تحلیل تماس‌های برقرار شده و ارتباط داده‌ها با یکدیگر موفق به شناسایی متهم اصلی پرونده که برای چند نفر دیگر نیز از همین طریق ایجاد مشکل کرده بود، شدند.

وی بیان کرد: متهم دستگیر شد و در بازجویی‌ها بیان کرد که هدفش از تهدیدها اخاذی از شاکی بوده و از طریق سیم‌کارتی که در خیابان پیدا کرده و با کدنویسی و استفاده از قابلیت گوشی همراهش با شناختی که از شاکی داشته اقدام به ارسال آن پیام‌ها به وی و چند نفر دیگر در فضای مجازی کرده و به هیچ عنوان تصور نمی‌کرده که روزی دستگیر شود.

زندان، عاقبت دزدان باطری در مرودشت

بر اساس این گزارش همچنین با تلاش شبانه‌روزی ماموران پلیس آگاهی مرودشت استان فارس، باند سارقان باطری خودرو در این شهرستان متلاشی و اعضای باند دستگیر شدند.

سرهنگ علی شیبانیان در تشریح این خبر گفت: در پی سرقت‌های متعدد باطری خودرو در شهرستان مرودشت موضوع به صورت ویژه در دستور کار پلیس آگاهی قرار گرفت.

وی افزود: با انجام اقدامات اطلاعاتی و پلیسی، تحقیقات میدانی و بررسی محل‌های وقوع سرقت‌ها یکی از سارقان دستگیر شد.

فرمانده انتظامی شهرستان مرودشت ادامه داد: در ادامه ماموران موفق شدند یکی دیگر از اعضای این باند را دستگیر کنند.

شیبانیان گفت: با تلاش ماموران دیگر از همدستان سارقان و یک مال‌خر نیز شناسایی و این دو نفر دستگیر شدند.

وی گفت: با شناسایی و انهدام این باند، 10 سرقت باطری خودرو و یک سرقت اماکن خصوصی از سارقان کشف و در این مورد چهار نفر دستگیر و با حکم مرجع قضایی روانه زندان شدند.

انتهای پیام/2448/ق/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول