اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس دبیرخانه شورای مبارزه با مواد مخدر خراسان شمالی:

900 مبلغ خراسان شمالی برای پیشگیری از اعتیاد تبلیغ می‌کنند

رئیس دبیرخانه شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر خراسان شمالی گفت: بیش از 900 مبلغ که هم‌زمان با ماه مبارک رمضان به اقصی نقاط این استان اعزام شده، برای پیشگیری از اعتیاد در جامعه تبلیغ می‌کنند.

900 مبلغ خراسان شمالی برای پیشگیری از اعتیاد تبلیغ می‌کنند

محمدرضا یزدان‌پناه امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در بجنورد با اشاره به اینکه پیش از اعزام این مبلغان نشست‌های مختلفی برای مشارکت مبلغان در امر پیشگیری از اعتیاد برگزار شده است، اظهار کرد: به طور حتم دین بهترین ابزار برای پیشبرد برنامه‌های پیشگیری از اعتیاد است.

وی با تاکید بر اینکه روحانیون با توجه به جایگاهی که در جامعه داشته در این راستا نقش مهمی ایفا می‌کنند، افزود: طی فعالیت‌های تبلیغی مبلغان تلاش شده تا آثار سوء مصرف مواد مخدر به مردم به ویژه جوانان گوشزد شود.

جانشین دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر خراسان شمالی از اعتیاد به عنوان بزرگ‌ترین بلیه قرن یاد کرد و گفت: امروزه بخش زیادی از معضلات اجتماعی اعم از سرقت، خودکشی، طلاق، درگیری‌ها همه و همه ریشه در اعتیاد داشته که آموزش‌های پیشگیری از اعتیاد را برای سنین مختلف را ضروری ساخته است.

وی با تاکید بر اینکه اعتیاد نه تنها یک آسیب بلکه به عنوان یک بحران در جوامع مطرح است، افزود: این پدیده معضل بزرگی است که با امنیت ارتباط مستقیم دارد.

به گفته رئیس دبیرخانه شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر خراسان شمالی، هیچ بلایی بدتر از مواد مخدر وجود نداشته و مواد مخدر در کنار قاچاق اسلحه، نفت و توریسم بیشترین درآمد را نصیب قاچاقچیان کرده است.

یزدان‌پناه تصریح کرد: این معضل اجتماعی باید با استفاده از ظرفیت‌های مختلف از جمله روحانیون و با تدابیر لازم از جامعه رخت بربندد.

وی همچنین از اعتیاد به عنوان زلزله خاموش یاد کرد و گفت: متأسفانه این معضل هر روز با چهره‌ای جدید وارد عرصه شده و در قالب‌های مختلف جمع زیادی از جوانان را به خود مبتلا می‌کند.

یزدان‌پناه مهم‌ترین رویکرد شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر خراسان شمالی را پیشگیری از اعتیاد برشمرد و گفت: اقدامات بسیار خوبی با همکاری کمیته‌های شورا و دستگاه‌ها در استان انجام شده است.

وی همچنین راه اندازی اردوگاه کاردرمانی معتادان در بجنورد و اردوگاه ترک اعتیاد نسوان شیروان را از جمله اقدامات این شورا در بخش درمان برشمرد.

انتهای پیام/63002/س30/ض1002

 

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول