اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

فرهنگ  /  اندیشه

مسابقه «لبیک یا محمد(ص)» با موضوع خطبه غدیر برگزار می‌شود

نخستین دوره مسابقه کشوری و بین‌المللی «لبیک یا محمد(ص)» با موضوع حفظ و ترجمه خطبه غدیر در دو بخش کتبی و شفاهی برگزار می‌شود.

مسابقه «لبیک یا محمد(ص)» با موضوع خطبه غدیر برگزار می‌شود

به گزارش خبرگزاری فارس، هادی رسولی مسئول اجرایی نخستین دوره مسابقه کشوری و بین‌المللی «لبیک یا محمد(ص)» از برگزاری همزمان نخستین دوره مسابقه «لبیک یا محمد(ص)» با موضوع خطبه غدیر در 313 شهر کشور خبر داد و گفت: این مسابقه در داخل کشور در دو بخش کتبی و شفاهی برگزار می‌شود که زمان برگزاری بخش کتبی این مسابقه در ایام عید قربان تا عید غدیر (دهه ولایت) و زمان برگزاری بخش شفاهی آن در ایام هفته وحدت (اواخر دی ماه 92) خواهد بود.

وی با اشاره به اینکه چنین مسابقه‌ای با این حجم و وسعت برای نخستین بار است که برگزار می‌شود، افزود: در این مسابقه بزرگ، جوایز ارزنده و نفیسی از قبیل 155 سفر کربلای معلی (میانگین سهمیه هر استان 5 نفر) و 313 سفر مشهد مقدس، ویژه نفرات برتر داخل کشور و همچنین 110 سفر مشهد مقدس و ایرانگردی ویژه نفرات برتر خارج کشور پیش‌بینی شده است.

رسولی اظهار داشت: مجمع جهانی حافظان و مفسران خطبه غدیر جهت برگزاری هر چه بهتر این مسابقه در سطح کشور از کلیه مراکز فعال فرهنگی دعوت به همکاری می‌کند و آمادگی اعطای نمایندگی به مراکز فعال فرهنگی سراسر کشور جهت انجام ثبت‌نام از علاقمندان را دارد.

 

 

 

وی ادامه داد: هموطنان داخل کشور بدون هیچ شرط سنی، جنسیتی، دینی، مذهبی، ملیتی، می‌توانند در این مسابقه شرکت کنند و برای شرکت در مسابقه می‌توانند به پایگاه اینترنتی مجمع  به نشانی www.yamohammad.org مراجعه و یا عدد 110 را به سامانه پیامکی 3000155110 ارسال کنند.

مسئول اجرایی نخستین دوره مسابقه کشوری و بین‌المللی لبیک یا محمد(ص) گفت: جهت برگزاری مسابقه در خارج کشور نیز شورایی با عنوان «شورای بین‌المللی غدیر پژوهی» به ریاست حجت‌الاسلام بهمن اکبری، رئیس مرکز ساماندهی ترجمه و نشر معارف اسلامی و علوم انسانی سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی تشکیل شده است که متشکل از نهادها و ارگان‌هایی نظیر سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی، مرکز گفت‌وگوی ادیان، مجمع جهانی اهل بیت(ع)، معاونت برون مرزی سازمان صدا و سیما، وزارت امور خارجه، وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، مدیریت مدارس خارج از کشور آموزش و پرورش، مجمع جهانی حافظان و مفسران خطبه غدیر است.

وی افزود: این مسابقه در عرصه بین‌المللی به صورت مجازی (اینترنتی) برگزار می‌شود و مخاطبان حوزه بین‌الملل این مسابقه، به سه گروه شیعیان دوازده امامی، عموم مسلمان و عموم موحدان پیرو دیگر ادیان آسمانی تقسیم می‌شوند؛ که مجمع برای هری ک از این سه گروه، محتوای جداگانه‌ای را از این خطبه در نظر گرفته است و به همین جهت سعی شده در بخش بین‌الملل این مسابقه، عمدتاً به آشنایی مخاطبان با مفاهیم توحیدی خطبه غدیر پرداخته شود و تأکید کمتری در مورد حفظ آن صورت بگیرد.

رسولی در پایان با توجه به حجم زیاد هزینه‌های این مسابقه، از تمام بانیان و خیرین و ارادتمندان به ساحت مقدس امیرالمؤمنین(ع) تقاضای همکاری کرد.

انتهای پیام/ک

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول