اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فرمانده انتظامی رودسر عنوان کرد

برخورد با هنجارشکنی در سواحل رودسر

فرمانده انتظامی رودسر گفت: با کسانی که به قوانین توجه نکنند و به دنبال هنجارشکنی در سواحل رودسر باشند برخورد می‌شود.

برخورد با هنجارشکنی در سواحل رودسر

به گزارش خبرگزاری فارس از رودسر، مهدی ترکی ظهر امروز در جلسه ساماندهی طرح‌ سالم‌سازی دریا در فرمانداری این شهرستان رودسر را با 45 کیلومتر نوار ساحلی برخوردار از مواهب طبیعی و بکر منحصر به‌فرد دانست.

وی، با بیان اینکه فعالیت دو طرح سالم‌سازی در چابکسر و کلاچای از اول تیر آغاز شد، گفت: طرح سالم‌سازی در رودسر به دلیل مشرف بودن یک ‌هتل بر این طرح، تا رفع نواقص به تأخیر افتاد و از 17 تیر آغاز به فعالیت کرده است.

این مسئول، درباره کنترل امنیت و با رعایت شئونات اسلامی در طرح سالم‌سازی دریا، افزود: تلاش می‌شود با همکاری مردم و پلیس، یگان ویژه ناجا، مرزبانی، دریابانی و استفاده از نیروهای بسیج به عنوان همیار پلیس یک محیط امن و سالم برای خانواده‌ها مهیا شود.

وی، مسدود کردن راه‌های ورودی فرعی به ساحل دریا را از اقدام‌های اساسی عنوان کرد و یادآور شد: برای حفظ امنیت خانواده‌ها از نفوذ خودروها به نقطه صفر ساحل جلوگیری می‌شود.

ترکی خاطرنشان کرد: سال گذشته بر اثر ورود و نفوذ یک خودرو با سرعت بالا به ساحل و ورود به زیرانداز خانواده‌ای که در ساحل در حال استراحت بودند یکی از اعضای خانواده کشته شد.

وی اضافه کرد: با مسافرانی که به قوانین توجه نکنند و به دنبال هنجارشکنی باشند برخورد می‌شود.

فرمانده انتظامی رودسر، با تصریح بر اینکه در شش ماه دوم امسال دریا توسط صیادان و پره‌داران مورد بهره‌برداری قرار می‌گیرد، متذکر شد: بر اثر نامساعد بودن شرایط جوی تورهای صیادان کنده شده و به صورت تورهای سرگردان در دریا رها می‌شوند و فرد شناگر در محدوده خارج از طرح حتی اگر به مهارت خود اطمینان داشته باشد احتمال اینکه به این تورها گیر کند بسیار زیاد است.

وی با بیان اینکه در طرح‌های سالم‌سازی، دریا از موارد خطرآفرین مانند این تورهای سرگردان پاکسازی می‌شود، اذعان کرد: خانواده‌ها و مسافران از طرح‌های سالم‌سازی دریا که مجهز به امکانات اولیه مانند ناجیان غریق، همیار پلیس، دوش و سرویس بهداشتی هستند استفاده کنند.

ترکی اجرای طرح سالم‌سازی دریا را در سه استان ساحلی گیلان، مازندران و گلستان عنوان کرد و افزود: واحدهای هلال احمر و ورزش و جوانان به عنوان نجات غریق در محدوده ساحلی فعالیت می‌کنند.

به گفته وی، تاکنون در محدوده طرح سالم‌سازی دریا در رودسر، مورد غرق شده‌ای اتفاق نیفتاده است.

این مسئول اضافه کرد: تنها دو نفر غیر بومی که خارج از محدوده طرح و قبل از آغاز آن به دلیل عدم آشنایی به فن شنا در دریای رودسر شنا می‌کردند غرق شدند.

وی در ادامه از دستگیری دو نفر سارق کابل‌های سیم برق با 15 فقره سرقت در رودسر خبر داد.

ترکی با اشاره به اینکه با تلاش ماموران پاسگاه چینی‌جان سارقان کابل‌های برق دستگیر شدند، تصریح کرد: متهمان دستگیر شده دارای سابقه کیفری هستند که به 15 فقره سرقت کابل‌های برق به طول دوهزار و 800 متر و به ارزش 200 میلیون ریال اعتراف کردند.

به گفته وی، متهمان با تشکیل پرونده برای سیر مراحل قانونی به مقام قضایی معرفی شدند.

انتهای پیام/84002/ب40/ظ1004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول