اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل کمیته‌ امداد استان اردبیل خبر داد

جمع‌آوری 3 میلیارد تومان صدقه در اردبیل / از محل صدقه حقوق پرسنل پرداخت نمی‌شود

مدیرکل کمیته‌ امداد استان اردبیل گفت: در سال گذشته بیش از 3 میلیارد تومان صدقه از صندوق‌های کوچک، متوسط و بزرگ صدقات در استان اردبیل جمع‌آوری شده است.

جمع‌آوری 3 میلیارد تومان صدقه در اردبیل / از محل صدقه حقوق پرسنل پرداخت نمی‌شود

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، بهروز زلالی صبح امروز در جلسه مشترک مسئولان کمیته امداد در اردبیل اظهار داشت: مبالغ جمع شده از صندوق صدقات پس از شمارش توسط کاربران در سامانه مرکزی ثبت می‌شود.

وی با بیان اینکه در حال حاضر 170 هزار صندوق صدقه در استان موجود است، عنوان کرد: سال گذشته بالغ بر 3 میلیارد تومان از صندوق صدقات استان جمع‌آوری شد.

مدیرکل کمیته‌ امداد استان اردبیل در خصوص نحوه‌ هزینه‌کرد مبلغ جمع‌آوری شده، افزود: 20 درصد درمان، 5 درصد عمران، 15 درصد موضوعات فرهنگی، 25 درصد مراجعان موردی، 20 درصد جهیزیه و 10 درصد اشتغال مولفه‌های هزینه‌کرد صدقات مردمی است.

زلالی ادامه داد: گام‌های اولیه برای مکانیزه کردن صندوق صدقات برداشته شده و بیشترین توزیع این گروه از صندوق‌ها در شهرستان‌های توریستی از جمله سرعین است.

این مسئول تاکید کرد: علاوه بر این با هماهنگی ایجاد شده با بانک‌های عامل علاقمندان می‌توانند از طریق سیستم‌های شتاب یا ATM بانکی صدقه با مبلغ درخواستی را پرداخت کنند.

مدیرکل کمیته امداد استان ابراز داشت: در جمع‌آوری صدقات صندوق‌های کوچک صدقه نیز تعبیه شده است که در مقاطع مختلف سال با مراجعه‌ حضوری در بین خانوارها توزیع می‌شود.

زلالی گفت: در حال حاضر 60 درصد خانوارهای استان از صندوق صدقات کوچک مبالغ اهدایی خود را در اختیار کمیته‌ امداد قرار می‌دهند.

وی یادآور شد: از جمله برنامه‌های کوتاه مدت کمیته امداد استان اردبیل پوشش 100 درصدی خانوارهای برخوردار از صندوق صدقات است.

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، مدیر کل کمیته‌ امداد استان اردبیل در پایان سخنان خود تصریح کرد:‌ صدقه از کارهای خداپسندانه و توصیه ائمه اطهار و نبی مکرم اسلام (ص) است که می‌تواند دفع بلا کرده و بسیاری از گرفتار‌ی‌ها و نارسایی‌های اقتصادی جامعه را برطرف کند.

انتهای پیام/62004/ط20/پو3002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول