اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در سنندج صورت گرفت

بدرقه کوهنورد سنندجی با یک دنیا امید

سیروان احمدی، کوهنورد سنندجی که قصد صعود به قله‌های خانتانگری و پوبدا با ارتفاع بیش از 7 هزار متر را دارد در میان علاقه‌مندان این ورزش رهسپار قزاقستان شد.

بدرقه کوهنورد سنندجی با یک دنیا امید

به گزارش خبرگزاری فارس از سنندج، پارک آی‌تی این شهرستان، میزبان جمعیتی بود که به منظور بدرقه این کوهنورد جسور گرد هم آمده بودند.

در این مراسم، رئیس مستعفی هیئت کوهنوردی کردستان در سخنانی کوتاه با اشاره به اینکه همه باید ابتدا برای سلامتی و سپس صعود موفقیت‌آمیز سیروان احمدی تلاش کنند اظهار کرد: امیدواریم شاهد استقبال از وی در همین مکان پس از صعود به این دو قله باشیم.

مصطفی باغبانیان با بیان اینکه به دلیل کناره‌گیری از سمت ریاست هیئت کوهنوردی استان چیزی برای گفتن ندارد خاطرنشان کرد: با وجود این، مبلغ یک میلیون تومان به این ورزشکار کوشا اهدا خواهیم کرد.

در ادامه این مراسم احمدی با یادآوری شرایط و موقعیت این دو قله خاطرنشان کرد: پیش از من کوهنورد دیگر استان، "نگهدار" قصد صعود به قله خانتانگری را داشت که به دلیل شرایط منطقه، موفق به انجام این کار نشد.

وی با تأکید بر اینکه در جامعه کوهنوردی کردستان، کسان دیگری وجود دارند که آنها هم شایستگی صعود به این قله‌ را دارند تصریح کرد: با این حال، امیدوارم به عنوان نماینده جامعه کوهنوردان استان از عهده این مهم برآیم.

احمدی در پایان اظهار کرد: اگر شرایط مطابق برنامه تنظیمی پیش برود 24 مرداد ماه، روز بازگشت از این صعود خواهد بود.

گفتنی است دو قله خانتانگری با 7010 متر و پوبدا با 7439 متر ارتفاع در مرز قزاقستان و قرقیزستان از جمله کوه‌هایی هستند که در زمره صعودهای دشوار قرار دارند.

بنا به اطلاعات موجود، دمای هوای این قله‌ها که در منطقه تیان‌شان قرار دارند در حال حاضر حدود 30 درجه زیر صفر است.

4 نفر از کوهنوردان زبده سراسر کشور در این سفر، سیروان احمدی را در صعود به قله‌ها همراهی خواهند کرد.

انتهای پیام/79012/ق30/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول