اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

دبیر شورای هیئات مذهبی استان قم:

رسمیت یافتن جلسات قرآنی اولویت هیئت‌های مذهبی است

دبیر شورای هیئات مذهبی استان قم گفت: به منظور رسمیت یافتن جلسات قرآنی در ماه رمضان هیئت‌های مذهبی قم ائتلاف‌هایی را در مناطق مختلف تشکیل خواهند داد.

رسمیت یافتن جلسات قرآنی اولویت هیئت‌های مذهبی است

به گزارش خبرگزاری فارس از قم، محمدعلی بختیارزاده پیش از ظهر امروز در نشست خبری جشنواره فرهنگی قرآنی و ورزشی هیئات مذهبی که در سالن جلسات اداره کل تبلیغات اسلامی استان قم برگزار شد با بیان اینکه دهمین دوره این جشنواره در قم برگزار می‌شود اظهار کرد: امسال سعی کرده‌ایم رویکردهای جدیدی را دنبال کنیم.

وی افزود: محور اصلی فعالیت‌ها در این جشنواره مسائل قرآنی است و پس از آن مباحث فرهنگی و ورزشی هم در اولویت قرار دارد.

دبیر شورای هیئات مذهبی استان قم با تاکید بر بهره‌گیری صحیح از فرصت ماه رمضان در برگزاری جشنواره‌ای میان اعضای هیئت‌های مذهبی گفت: در بحث قرآن امسال چند رویکرد جدید وجود دارد و در چند نقطه شهر قرار است جلسات قرآنی با همکاری گروه‌هایی در سطح شهر برگزار شود.

وی ادامه داد: همانطور که هیئت‌های مذهبی در ماه‌های محرم و صفر اقدام به برگزاری مراسم‌های عزاداری می‌کنند قرار است تمام هیئت‌ها امسال طی ماه رمضان تبلیغات خود را در سطح شهر داشته باشند و بتوانند با مدیریت صحیح جوانان را به محافل قرآنی جذب کنند.

بختیارزاده با بیان اینکه امسال تعدادی از هیئت‌های مذهبی در همه مناطق قم برای برگزاری جلسات قرآنی اعلام آمادگی کرده‌اند عنوان داشت: امیدواریم فرهنگ‌سازی در این زمینه به طور کامل صورت گیرد و در آینده شاهد برگزاری جلسات فعال و فراگیر قرآن در سطح استان قم باشیم و به این کار رسمیت داده شود.

دبیر شورای هیئات مذهبی استان قم اضافه کرد: برگزاری مسابقات موضوعی قرآن از دیگر فعالیت‌هایی است که در این جلسات صورت می‌گیرد؛ در حال حاضر بیشتر هیئت‌ها جلسات مستمر قرآنی خود را که از سال‌ها پیش آغاز شده ادامه می‌دهند.

وی مباحث فرهنگی جشنواره را مورد توجه قرار داد و افزود: آزمونی در پایان ماه رمضان برگزار می‌شود و جزوه‌ها و کتاب‌هایی برای همین منظور تدوین شده‌اند؛ نمونه سوالات از جزوه مربوطه در آزمون مطرح می‌شوند و هدف از آن افزایش اطلاعات عمومی خانواده‌ها و زیر پوشش قرار دادن اقشار مختلف مردم است.

بختیارزاده بیان داشت: اسامی افرادی که قصد شرکت در آزمون مذکور را دارند از طریق هیئت‌های مذهبی به دفتر شورای هیئات ارسال شده و پس از صدور کارت افراد می‌توانند در امتحان شرکت کنند؛ جوایز این آزمون هم کمک هزینه سفر به عتبات عالیات، مشهد مقدس و مبالغ نقدی است.

دبیر شورای عالی هیئات مذهبی مسائل ورزشی جشنواره را مورد توجه قرار داد و گفت: امسال تفاهمنامه‌ای با اداره کل ورزش و جوانان به امضا رسیده تا هیئت فوتسال قم مباحث اجرایی بخش ورزشی را عهده‌دار شود و شورای هیئات مذهبی هم مسائل فرهنگی را پیگیری می‌کند.

وی ادامه داد: شرکت در برنامه‌های هیئات مذهبی در قالب جشنواره برای همگان آزاد است و سال گذشته بیش از هزار نفر در آزمون پایان سال و بیش از 300 هیئت در مجموع فعالیت‌ها شرکت داشتند.

بختیارزاده از ثبت بیش از دو هزار هیئت مذهبی در استان قم خبر داد و گفت: طی هشت سالی که شورای هیئات مذهبی فعالیت خود را آغاز کرده مشخص شده است که 700 هیئت فعال در قم مشغول به کار هستند.

دبیر شورای عالی هیئات مذهبی استان قم از برگزاری گردهمایی بزرگ هیئت‌های مذهبی در استانداری قم خبر داد و افزود: این گردهمایی به دعوت استاندار قم و در سالن معصومیه برگزار می‌شود و مسئولان فعال هیئت‌ها به ویژه در عرصه‌های قرآنی هم در آن شرکت می‌کنند.

وی با تاکید بر رسمیت بخشیدن به جلسات قرآنی در قم بیان داشت: ائتلاف هیئت‌های هر منطقه به همین منظور صورت گرفته و لازم است رسانه‌ها هم در این زمینه فرهنگ‌سازی لازم را داشته باشند.

انتهای پیام/78004/ح40/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول