اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

همزمان با 9 استان منتخب کشور صورت می‌گیرد

اجرای برنامه مداخلات سلامت به طور آزمایشی در اقبالیه قزوین

رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی استان قزوین گغت: شهر اقبالیه به عنوان محل اجرای آزمایشی برنامه مداخلات سلامت اجتماعی در این استان انتخاب شده است.

اجرای برنامه مداخلات سلامت به طور آزمایشی در اقبالیه قزوین

به گزارش خبرگزاری فارس از قزوین به نقل از روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی قزوین، علی‌اکبر زینالو اظهار داشت: با بررسی‌های کارشناسی انجام شده از سوی گروه سلامت روان حوزه معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی قزوین، شهر اقبالیه به عنوان محل اجرای آزمایشی برنامه مداخلات سلامت اجتماعی در استان قزوین انتخاب شد.

زینالو افزود: در این برنامه که در 9 استان دیگر نیز به شکل همزمان در حال اجراست، سعی می‌شود مدلی برای بهبود مداخلات حوزه سلامت اجتماعی ارائه شود.

وی، توانمندسازی مردم این منطقه در حل مشکلات اجتماعی به وسیله خودشان، افزایش مشارکت مردم در انجام کار گروهی، افزایش ارتباطات بین فردی، بهبود ارتباط مسئولان با مردم برای انجام طرح‌های مشترک مربوط به حوزه سلامت و افزایش استفاده از منابع و داشته‌های محلی برای ارتقای سلامت مردم را از جمله اهداف این برنامه دانست.

این مسئول خاطرنشان کرد: گروه سلامت روان قصد دارد پس از شناسایی مشکلات این منطقه و تشکیل کمیته‌های مربوطه محلی و راهبردی، این برنامه را در اقبالیه اجرا کند.

زینالو با اشاره به اینکه دانشگاه علوم پزشکی قزوین با همکاری برخی مسئولان شهر اقبالیه موفق به شناسایی و دعوت از افراد معتمد و علاقه‌مند منطقه شده است، اظهار داشت: طی تیرماه سال جاری دو نشست در خانه بهداشت اقبالیه با افراد مذکور برگزار شد.

وی ادامه داد: در این نشست‌ها، ضمن تشکیل کمیته محلی و طرح موضوع، افراد معتمد محل پس از آشنایی با طرح، در مورد مشکلات اصلی شهرشان صحبت کردند و در مورد انتخاب محله مورد نظر برای اجرای این طرح در اقبالیه به بحث و مشورت پرداختند.

زینالو با بیان اینکه از جمله مشکلات اجتماعی که در عصر حاضر در جامعه دیده می‌شود، مواردی مانند خودکشی، اعتیاد و خشونت است، اضافه کرد: برای کاهش این مشکلات، مداخلاتی در حال انجام است.

انتهای پیام/2667/ب30/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول