اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی یزد خبر داد

توزیع فعالیت‌های فرهنگی و هنری در شهرستان‌های استان یزد

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان یزد گفت: در سال جاری به منظور بهره‌مندی از برنامه‌های فرهنگی و هنری سطح استان، فعالیت‌های فرهنگی و هنری در میان شهرستان‌های استان یزد به صورت عادلانه توزیع شد.

توزیع فعالیت‌های فرهنگی و هنری در شهرستان‌های استان یزد

به گزارش خبرگزاری فارس از یزد، بهرام عبدالحسینی در دیدار اصحاب فرهنگ و هنر استان یزد با نماینده ولی‌فقیه در استان یزد اظهار داشت: در سال جاری، سیاست اداره ارشاد حرکت بر اساس برنامه است و تاکنون همه برنامه‌ریزی‌های انجام شده به مرحله اجرا درآمده است.

وی افزود: هدف ما، توزیع عادلانه فعالیت‌های فرهنگی و هنری در استان یزد است و تلاش می‌کنیم با این اقدام در شهرستان‌های استان توازن برقرار کنیم.

عبدالحسینی با اشاره به برخی از برنامه‌هایی که امسال در شهرستان‌های مختلف استان یزد برگزار می‌شود، بیان کرد: امسال کنگره شعر در ابرکوه، جشنواره هنرهای تجسمی در اردکان، کنگره وحشی بافقی در بافق، کنگره شعر منطقه‌ای حدیث نینوا در بهاباد، جشنواره فیلم کوتاه در تفت، جشنواره داستانک در خاتم، جشنواره شعر توحیدی در میبد و ... برگزار می‌شود.

وی با اشاره به فعالیت‌های مختلف فرهنگی و هنری در استان یزد عنوان کرد: در حال حاضر در استان یزد 82 موسسه قرآنی فعالیت می‌کنند و آزمون‌های متعددی شامل 11 دوره آزمون سراسری در رشته‌های مختلف برگزار شده است.

این مقام مسئول یادآور شد: در سال گذشته 14 دوره تربیت مربی قرآن برگزار شد و 780 مربی در این دوره‌ها آموزش‌های لازم را فرا گرفتند.

وی از همه فرهیختگان قرآنی خواست تا برای دریافت مجوز راه‌اندازی موسسات قرآنی به ویژه در شهرستان‌ها اقدام کنند.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان یزد در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به موسسات فرهنگی استان یزد اظهار داشت: در استان یزد 90 چاپخانه، 9 سینما، 30 آموزشگاه آزاد هنری و 461 کانون فرهنگی مساجد داریم.

عبدالحسینی همچنین از افزایش بیش از دو برابری نشریات استان یزد در طول سال گذشته خبر داد و خاطرنشان کرد: هم‌اکنون 103 نشریه شامل روزنامه، فصل‌نامه، هفته نامه، دو فصل‌نامه و ... در استان یزد فعالیت می‌کنند.

انتهای پیام/2464/ق30/ظ1004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول