اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل مدیریت بحران استانداری فارس:

بانک اطلاعاتی مدیریت بحران فارس تدوین می‌شود

مدیرکل مدیریت بحران استانداری فارس گفت: بانک اطلاعاتی مدیریت بحران استان فارس در حال تدوین است.

بانک اطلاعاتی مدیریت بحران فارس تدوین می‌شود

حسن فیاض‌پور امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در شیراز اظهار داشت: تهیه بانک اطلاعاتی این طرح بسیار بزرگ و زمان‌بر بوده و شامل اطلاعات حوادث فارس در گذشته، شناسایی گسل‌ها، رودخانه‌های طغیانگر، مناطق مستعد رانش، مناطق مستعد زلزله و خشکسالی و... است.

وی افزود: در تدوین طرح جامع مدیریت بحران چند کارگروه فعالیت دارند و تدوین بانک اطلاعاتی این طرح باید با هماهنگی این دستگاه‌ها انجام شود که حداقل یک سال زمان نیاز دارد.

این مسئول ادامه داد: در طرح جامع مدیریت بحران باید بعد از جمع‌آوری و شناسایی اطلاعات مورد نیاز آنها را تجمیع، آنالیز و شبیه‌سازی کنیم تا به راهکارهای مناسب دست یابیم.

فیاض‌پور خاطرنشان کرد: شرح خدمات سند مدیریت بحران تهیه شد و برای مابقی کار باید با دانشگاه قرارداد ببندیم تا نقشه راهی برای مدیریت بحران باشد.

وی تصریح کرد: در حال حاضر مدیریت بحران سلیقه‌ای است و در یک استان از کمک بسیج برای خاموش کردن آتش استفاده می‌کنند و در جایی دیگر نیروهای داوطلب یا ارتش را به یاری می‌گیرند.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری فارس اضافه کرد: در سیل، برف‌گرفتگی و زلزله سازماندهی دستگاه‌های ذی‌مدخل و شناخت توانمندی‌های آنان برای موقعیت بحران در این سند دیده خواهد شد.

به گفته این مسئول، شناخت توانمندی‌ها به این معنا است که به طور دقیق بدانیم در کجا چه امکاناتی داریم.

مدیرکل مدیریت بحران فارس ابراز داشت: در سال 80 در ستاد حوادث با کولاک در گردنه‌ای مواجه شدیم که باعث شده بود تریلی قیچی کند و برای فراخوان دو بولدوزر که مورد نیاز ما بود نمی‌دانستیم به کجا زنگ بزنیم.

وی اضافه کرد: در حالی که باید در مواقع بحران یک بانک اطلاعاتی وجود داشته باشد که مدیران بدانند در کجا چه امکانات، ماشین‌آلات و تجهیزاتی برای به‌کارگیری در مقابله با بحران دارند.

این مسئول متذکر شد: طرح جامع حمل و نقل و شریان‌های حیاتی و بلایای جوی و طوفان با رویکرد مدیریت بحران یکی از زیربخش‌های طرح جامع مدیریت بحران است.

فیاض‌پور در پایان اذعان داشت: چهار مرحله مدیریت بحران و زیر طرح‌های آن توسط کار گروه‌های تخصصی تدوین و سپس با انتخاب مشاور تکمیل می‌شود.

انتهای پیام/‌2448/ن20/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول