اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس گروه بهداشت آموزش و پرورش اصفهان:

مدارس مروج سلامت پس از ارزیابی ستاره‌دار می‌شوند

رئیس گروه بهداشت و سلامت اداره کل آموزش و پرورش استان اصفهان گفت: مدارس مروج سلامت از نظر چگونگی عملکرد برای ارتقای سطح بهداشت و سلامت دانش‌آموزان، خانواده‌های آنها، مربیان و مدیران مورد ارزیابی قرار می‌گیرند و ستاره‌دار می‌شوند.

مدارس مروج سلامت پس از ارزیابی ستاره‌دار می‌شوند

سعید باقری امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در اصفهان با اشاره به ضرورت رسیدگی به نیاز‌های بهداشتی و سلامت دانش‌آموزان اظهار کرد: طی سال‌های گذشته نظام آموزشی کشور در راستای ارتقای سطح بهداشت و سلامت دانش‌آموزان برنامه‌های مختلفی در سطح مدارس را اجرا کرده است.

وی به اجرای طرح مدارس مروج سلامت در سطح کشور اشاره کرد و ادامه داد: در سال 1388 طرح مروج سلامت تنها در هشت مدرسه در سطح استان اجرا شده بود، اما در سال تحصیلی گذشته یک‌هزار و 15 مدرسه در سطح استان زیر پوشش این طرح قرار گرفتند و هر ساله درصد بالایی از مدارس موجود در سطح استان زیر پوشش طرح مروج سلامت قرار می‌گیرند.

رئیس گروه بهداشت و سلامت اداره کل آموزش و پرورش استان اصفهان تصریح کرد: هر ساله برای مدیران و مربیان مدارسی که زیر پوشش طرح مدارس مروج سلامت قرار می‌گیرند، دوره‌های آموزشی ضمن خدمت به منظور به‌روز شدن اطلاعات این افراد در راستای ارتقای سطح بهداشت و سلامت مدارس برگزار می‌شود.

وی به اجرای طرح رتبه‌بندی مدارس مروج سلامت اشاره کرد و افزود: مدارس مروج سلامت از نظر چگونگی عملکرد برای ارتقای سطح بهداشت و سلامت دانش‌آموزان، خانواده‌های آنها، مربیان و مدیران مورد ارزیابی قرار می‌گیرند و ستاره‌دار می‌شوند.

باقری با بیان اینکه در حال حاضر برای مدارس مروج سلامت دو ممیزی داخلی و خارجی وجود دارد، تاکید کرد: ممیزی داخلی به این صورت است که آموزش و پرورش عملکرد مدارس مروج سلامت را ارزیابی می‌کند، اما در ممیزی خارجی گروهی از مرکز بهداشت مدارس مروج سلامت را براساس آیین‌نامه در نظر گرفته شده برای نحوه فعالیت این مدارس مورد ارزیابی قرار می‌دهند.

وی با تاکید بر اینکه هر ساله در پایان سال تحصیلی مدارس مروج سلامت براساس ممیزی داخلی و خارجی رتبه‌بندی می‌شوند، اضافه کرد: در سال تحصیلی گذشته حدود 33 مدرسه مروج سلامت در سطح استان پنج ستاره بوده‌اند و سایر مدارس دیگر نیز چهار‌ستاره، سه‌ستاره، دو‌ستاره و یک‌ستاره بوده‌اند.

انتهای پیام/63004/ع30/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول