اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای استان بوشهر خبر داد

وقوع 12 سیل بزرگ در دشتستان طی 30 سال اخیر

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای استان بوشهر از وقوع 12 سیل بزرگ در دشتستان طی 30 سال اخیر خبر داد.

وقوع 12 سیل بزرگ در دشتستان طی 30 سال اخیر

به گزارش خبرگزاری فارس از دشتستان، شاپور رجایی شامگاه شنبه در نشست مسئولان دشتستان اظهار داشت: در 30 سال گذشته شاهد وقوع 12 سیل بزرگ در شهرستان دشتستان بوده‌ایم که شدت هر کدام متفاوت بوده است.

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای استان بوشهر خاطرنشان کرد: مسیر آبراهی شهرستان دشتستان از عواملی است که در سالیان قبل سبب وقوع سیلاب‌ها در شهرستان دشتستان شده‌اند و در شهرستان دشتستان هفت مورد مسیر آبراهی موجود است.

رجایی با اشاره به وقوع مشکلات ناشی از سیل آذرماه شهرستان دشتستان بیان داشت: عدم رعایت بستر رودخانه‌ها را می‌توان یکی از اساسی‌ترین عوامل موثر در وقوع حوادث ناشی از سیل آذر ماه سال گذشته شهرستان دشتستان دانست.

وی اضافه کرد: در هشت سال گذشته به دلیل برخی غفلت‌ها و خشکسالی‌های مکرر شاهد تجمع مردم در مسیر مسیل‌ها و حتی مسیل‌های فعال خشک شده بوده‌ایم.

این مسئول اذعان داشت: مطالعات طرح ایمن شهری از اقداماتی است که در شهرستان دشتستان شاهد آن هستیم و در این زمینه اقدامات ارزشمندی صورت گرفته است.

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای استان بوشهر عنوان کرد: در یک دهه گذشته میزان ساخت و ساز غیر مجاز در مسیل رودخانه‌ها در محدوده شهری برازجان افزایش چشمگیر داشته و می‌طلبد مسئولین شهرستان دشتستان با این مساله مقابله کنند.

رجایی ابراز داشت: در جریان انتقال منازل مسکونی جریان سیل دشتستان اولویت‌بندی مسئولان باید منازل مسکونی ساخته شده روی دهانه مسیل باشد که مسئولان باید با جدیت به آن توجه داشته باشند.

وی افزود: در جریان سیل آذرماه سال گذشته در شش نقطه شاهد آزادسازی و بازسازی پل‌ها، مسیل مقاطع و پاکسازی پنج نقطه خطرساز بودیم.

رجایی عنوان کرد: در صورتی که مسئولان عمرانی استان مایل باشند، می‌توانیم تا 72 ساعت آینده مطالعات لازم در ارتباط با منازل مسکونی که انتقال آنها در اولویت مسئولان قرار دارد را به‌صورت دقیق و کارشناسی به مسئولان گزارش کنیم.

انتهای پیام/2452/ذ30/پو3002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول