اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه ماکو:

شب قدر بهترین فرصت آمرزش گناهان است

امام جمعه ماکو گفت: شب قدر بهترین فرصت برای آمرزش گناهان است.

شب قدر بهترین فرصت آمرزش گناهان است

حجت‌الاسلام ایوب رنجبری امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در ارومیه اظهار داشت: شب قدر شب وصل، از خویش جدا شدن و به خدا واصل گشتن است.

وی افزود: شب قدر شب آرزوها و رها شدن از منیت‌ها، خودخواهی، اسارت نفس و وسوسه‌های شیطان است.

رنجبری با بیان اینکه شب قدر شب نزول ملائکه، شب آرامش و شب رزق و روزی و تقدیر و معیشت مردم است، تصریح کرد: در این شب ارتباط عارفی خود را با خداوند خالص‌تر کنیم و کدورت‌ها را کنار گذاشته و با صلح و آشتی وارد این شب پربرکت شویم.

وی افزود: مذاکره علمی، صدقه دادن، زیارت امام حسین (ع) و دعا برای سلامتی و ظهور امام زمان (ع) در این شب سفارش شده است.

رنجبری با بیان اینکه انسان فقط در سایه ارتباط و اتصال با حق تعالی است که می‌تواند به تکامل و تعالی دست پیدا کند، ادامه داد: فرصت ماه رمضان و شب قدر یک فرصت استثنایی است.

وی خاطرنشان کرد: آن کسانی که وارد سفره غفران، رضوان و ضیافت الهی در این ماه نشوند البته بی‌بهره خواهند ماند و واقعا این محرومیت به معنای حقیقی است.

امام جمعه ماکو اضافه کرد: انسان با دقت در عظمت و شرافت شب قدر و تأمل در اثرات و وقایعی که در آن اتفاق می‌افتد به طور طبیعی به دنبال شناخت بیشتر و آگاهی از جوانب مختلف شب قدر خواهد بود.

وی ابراز داشت: در این شب کلیه امور مربوط به مخلوقات در سال آینده و تا فرا رسیدن شب قدر بعد، از جانب خداوند تقدیر می‌گردد و ملائکه در این شب به اذن پروردگار این امور معین و مشخص شده را به صورت فرامین الهی نازل می‌نمایند.

رنجبری با بیان اینکه اگر لحظه‌ای درنگ کنیم و کمی با خود بیاندیشیم خواهیم دید که در میان 365 شب سال تنها شبی از شب‌ها‌ بوده که این چنین مورد عنایت و توجه قرار گرفته و چنین اثراتی دارد، اعلام کرد: بنابراین با اندکی تأمل به این نتیجه خواهیم رسید که باید این فرصت را غنیمت شمرد چرا که در این شب پر‌خیر و برکت فرصتی بسیار استثنایی آن نیز در ماه میهمانی خدا برای ما فراهم شده است که می‌توانیم با توجه و همتی که به کار می‌بندیم بهره بسیار زیادی از آن ببریم.

انتهای پیام/61009/ی30/ظ1004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول