اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر امور 2 برق همدان خبر داد

واگذاری انشعابات برق به سکونتگاه‌های غیر‌رسمی و حاشیه شهر همدان / ثبت 1628‌ ‌‌تقاضا‌

مدیر امور 2 برق همدان از ثبت یک هزار و 628 مورد تقاضا در نواحی حاشیه شهر همدان طی دو ماه اخیر خبر داد و گفت: 591 مورد فروش انشعاب، 272 مورد نصب کنتور و 257 مورد برق غیر مجاز به مجاز تبدیل شده است.

واگذاری انشعابات برق به سکونتگاه‌های غیر‌رسمی و حاشیه شهر همدان / ثبت 1628‌ ‌‌تقاضا‌

ایرج صابری امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در همدان از واگذاری انشعابات برق به سکونتگاه‌های غیر رسمی و حاشیه شهر همدان خبر داد و اظهار کرد: ساکنان این مناطق می‌توانند با مراجعه به مراکز انشعابات خود را خریداری کنند.

وی افزود: این نقاط که به واسطه ساخت و سازهای غیر مجاز و نداشتن مجوزهای لازم از شهرداری مشکل خرید انشعاب داشتند اکنون می‌توانند انشعابات خود را از دستگاه‌های خدمات‌رسان تهیه کنند.

مدیر امور 2 برق همدان بیان داشت: در حال حاضر در راستای رفع مشکل مردم این مناطق مجوزهای لازم برای فروش انشعاب صادر شده است.

وی با اشاره به اینکه این طرح طی امسال مصوب شده است، تصریح کرد: طی دو ماه اخیر در مجموع یک هزار و 628 مورد ثبت تقاضا در این نواحی داشته‌ایم.

صابری یادآور شد: از اقدامات ما در این راستا فروش 591 مورد انشعاب و 272 مورد نصب کنتور بوده است.

*تبدیل 257 مورد برق غیرمجاز به مجاز

وی با اشاره به تبدیل 257 مورد برق غیرمجاز به مجاز تأکید کرد: استفاده غیر مجاز از شبکه برق در مناطق حاشیه‌نشین شهر به عنوان معضلی به شمار می‌رفت که طی این طرح برق‌های غیر مجاز به مجاز تبدیل شدند.

مدیر امور 2 برق همدان در ادامه سخنانش افزود: در منطقه اسلامشهر و حصار امام 449 مورد تقاضا ثبت شده و 131 مورد فروش انشعاب و 79 مورد نیز نصب کنتور صورت گرفته است.

به گفته وی در منطقه دیزج نیز 456 مورد ثبت تقاضا، 195 مورد فروش انشعاب و 87 مورد کنتور نصب شده است.

صابری یادآور شد: در منطقه مزدقینه 286 مورد ثبت تقاضا، 121 مورد فروش انشعاب و 46 مورد نصب کنتور و در منطقه خضر نیز 309 مورد ثبت تقاضا، 102 مورد فروش انشعاب و 50 مورد کنتور نصب شده است.

وی ابراز داشت: از دیگر مناطق حاشیه شهر حصار علی‌آباد است که در این منطقه نیز 99 مورد ثبت تقاضا، 39 مورد فروش انشعاب و 9 مورد نصب کنتور انجام شده است.

*انشعابات دائم از بروز مشکلات در شبکه جلوگیری می‌کند

مدیر امور 2 برق همدان با اشاره به برق‌های غیر مجاز در شهرک مدنی تصریح کرد: در این منطقه نیز چهار مورد ثبت تقاضا، سه مورد فروش انشعاب و یک مورد نیز نصب کنتور صورت گرفته است.

وی ادامه داد: این طرح در واقع کمکی به افراد ساکن در مناطق حاشیه شهر است تا انشعابات غیر مجاز خود را به مجاز تبدیل کنند و از مزایای آن بهره‌مند شوند.

صابری با اشاره به استقبال خوب مردم از این طرح تأکید کرد: این طرح به عنوان فرصتی برای ساکنان سکونتگاه‌های غیر رسمی و حاشیه شهر است.

وی در پایان با بیان اینکه این امر در صرفه‌جویی انرژی و کاهش خاموشی‌ها مؤثر است، خاطرنشان کرد: زمانی که انشعاب دائم وجود داشته باشد از بروز مشکلات در شبکه جلوگیری شده و در نتیجه خاموشی‌ها کم می‌شود.

انتهای پیام/89006/ش30/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول