اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

با حضور پدر فناوری اطلاعات و ارتباطات کشور

نخستین پژوهشکده ارتباطات و فناوری اطلاعات در گرگان تاسیس شد/ انعقاد تفاهم‎نامه پژوهشی

جشن تاسیس و فعالیت نخستین پژوهشکده ارتباطات و فناوری اطلاعات در گرگان و پانزدهمین پژوهشکده کشوری با حضور جلالی پدر فناوری اطلاعات و ارتباطات کشور امروز در گرگان برپا شد.

نخستین پژوهشکده ارتباطات و فناوری اطلاعات در گرگان تاسیس شد/ انعقاد تفاهم‎نامه پژوهشی

به گزارش خبرگزاری فارس از گرگان، پدر فناوری اطلاعات و ارتباطات کشور صبح امروز در جمع نخبگان، دانشگاهیان و روسای علمی دانشگاه‎های گلستان در گرگان اظهار داشت: اقدامات زیادی در حوزه فناوری اطلاعات در گلستان انجام شده، اما پژوهشگاهی که بتواند این تحقیقات وسیع را انجام دهد و مرتباً اطلاعات آن را به‎روز و توسعه دهد متاسفانه وجود نداشت.

باید امکان تجاری‎سازی فناوری‎های نوین در دانشگاه پیاده‎سازی فراهم شود

علی‎اکبر جلالی ابراز امیدواری کرد راه‎اندازی پژوهشکده ارتباطات و فناوری اطلاعات در گرگان بتواند زمینه‎ساز اقدامات علمی موثرتر و هدفمندتر باشد.

وی با بیان اینکه فناوری‎های نوینی که در دانشگاه پیاده‎سازی می‎شود باید امکان تجاری‎سازی آن نیز فراهم شود، متذکر شد: تولید علم که در استان‎ها انجام می‎گیرد می‎تواند مورد استفاده در کشور نیز باشد از این رو باید زمینه‎ها را برای ظهور و بروز استعدادها فراهم کرد.

دانشگاه گلستان می‎تواند در حوزه آی‎سی‎تی طرح‎های پژوهشی قوی ارائه دهد

رئیس دانشگاه جامع گلستان نیز در این مراسم با بیان اینکه دانشگاه می‎تواند در حوزه آی‎سی‎تی طرح‎های پژوهشی مهم و قوی ارائه دهد، بیان داشت: دانشگاه گلستان این توانمندی را دارد که ایده‎های دانشمندان جوان در این بخش را متبلور کند.

عباس قربانی خاطرنشان کرد: پژوهشکده باید این ظرفیت را فراهم کند که دغدغه‎ها و نیازهای استان به دانشگاه منتقل شود و محیط علمی و پژوهشی نیز قطعاً در این راستا می‎تواند در توسعه استان بیشترین نقش‎آفرینی را داشته باشد.

مسئولان وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات و دانشگاه گلستان، امروز در گرگان تفاهم‎نامه‎ای امضا کردند که بر اساس آن کارهای پژوهشی مشترک انجام خواهد گرفت.

نخستین پژوهشکده ارتباطات و فناوری اطلاعات گلستان و پانزدهمین پژوهشکده کشوری از امروز در گرگان رسماً فعالیت خود را آغاز کرد.

انتهای پیام/83001/ن30/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول